چگونه از یک مشاوره ازدواج بهترین نتیجه را بگیریم

بسیار دیده شده است که زوج ها در عرض شش ماه مشاوره، از کابوس به سمت رابطه ای سالم و شاد حرکت می کنند. در بسیاری از موارد، زمانی که زوج در زوج درمانی حضور پیدا می کنند، حداقل یک سال است که تلاش کرده اند تا مشکلات را به تنهایی برطرف کنند یا از آنها اجتناب کنند. مشاوره اغلب به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می شود. حال این سئوال مطرح می شود که چه چیزی باعث موفقیت در کار با یک مشاور ازدواج می شود؟

زوج هایی که در این فرآیند موفق هستند چندین عامل مشترک دارند که به آنها کمک می کند تا از مشاوره ازدواج به طور کامل بهره مند شوند. در اینجا چند راهکار وجود دارد که با شریک زندگی خود می توانید ازآنها برای موفقیت استفاده کنید.

مشاور ازدواج خوب در تهران
اگر به مشاوره ازدواج فکر می کنید یا تصمیم به دریافت مشاوره ازدواج دارید، پنج نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند از مشاور ازدواج حداکثر استفاده را ببرید و رابطه خود را در مسیر درست هدایت کنید.

مشاوره ازدواج در مورد رابطه است – نه شما یا همسرتان

زوج درمانی با درمان فردی متفاوت است، جایی که تمرکز فقط روی شماست. یک مشاور ازدواج خوب در تهران، شما را به عنوان یک واحد می بیند و باید با هر دوی شما هماهنگ باشد. او کارهایی را که هر دوی شما برای ایجاد یک پویایی ناکارآمد انجام می دهید، شناسایی می کند. به هر یک از شما کمک می کند تا رفتارها را اصلاح کنید، ارتباطات را بهبود بخشید و با یکدیگر هماهنگ شوید. مشاور از شما دعوت می کند تا رفتارهای خود را که به مشکل کمک می کند، بررسی کنید. اگر می‌خواهید اوضاع بهتر شود، در مورد چیزهایی که می‌توانید برای حل مشکل رابطه انجام دهید و نه درباره همسرتان صحبت کنید.

همچنین مطالعه کنید: مشاوره خانواده

تست های مشاور را انجام بدهید

درمانگران تست هایی دارند که باید قبل از اینکه بتوانند شما را درمان کنند آنها را پر کنید. این تست ها هم شامل مشکلات ارتباطی شما می شود و هم مشکلات احتمالی فردی که هر یک از زوجین ممکن است با خود به همراه داشته باشد. با این کار از همه جوانب ممکن به مشکلات رسیدگی می شود. اگر صاحب فرزندی نیز هستید، ارزیابی مشکلات رفتاری کودکان نیز به روند درمان کمک خواهد کرد. یک مشاور ازدواج خوب در تهران فرایندهای ارزیابی اولیه را به خوبی پیش می برد. بنابراین لازم است با او به خوبی همکاری کنید.

مایل به انجام تکالیف مشاور ازدواج باشید

اکثر مردم برای به دست آوردن بینش به مشاور مراجعه می کنند. اما بینش به تنهایی افراد را تغییر نمی دهد. انجام کارها به گونه ای متفاوت کمک کننده است. درمانگر شما ممکن است بین جلسات به شما تکالیفی بدهد: خواندن کتاب، تمرینات، دستورالعمل های ارتباطی، و غیره. آنها را انجام دهید.

تنها راهی که می توانید رابطه خود را بهبود ببخشید این است که نحوه ارتباط خود را با یکدیگر تغییر دهید. هر چه تکالیف را جدی‌تر بگیرید، شانس بیشتری برای حل مشکلات خود خواهید داشت. کارهایی که مشاور از شما می خواهد انجام دهید ممکن است سخت به نظر برسند. اما آیا این همان احساسی نیست که همیشه برای انجام یک کار جدیدی پیدا می کنید؟ اگر منتظر انگیزه گرفتن برای انجام تکالیف باشید، ممکن است ابتدا ازدواج شما از هم بپاشد.

با کمک مشاور روی خودتان کار کنید

وقتی از شریک زندگی تان عصبانی هستید، تمرکز روی کارهای بی شماری که او انجام می دهد تا شما را بدبخت کند، آسان است. اما مشاوره ازدواج تنها در صورتی جواب می‌دهد که تمرکز خود را گسترش دهید تا ببینید چه کاری برای کمک به مشکل می توانید انجام ‌دهید.

اگر همسرتان اشتباهی برای ایجاد یک بحران حاد انجام داده باشد، می تواند چالش برانگیز باشد: خیانت، بدهکاری، از دست دادن شغل به دلیل بیماری روانی ویا اعتیاد. در حالی که شما مسئول رفتار همسرتان نیستید، مسئول نحوه مدیریت رفتار خود هستید. جیغ زدن، سخنرانی، نق زدن، شکایت کردن، تلاش برای کنترل همسرتان – اینها همه واکنش های ناکارآمد رایجی هستند که اوضاع را بدتر می کنند.

اگر با انتظار تغییر یک طرفه از همسرتان وارد درمان شوید، وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد. آرامش داشته باشید و بدانید که شما فقط بر انتخاب های خود کنترل دارید. روانشناس ازدواج در تهران برای شما خوب است. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، تمرکز بر رشد شخصی زندگی شما حداقل اتفاقی است که می افتد.

با فرآیندی همه جانبه به مشاور ازدواج مراجعه کنید

اگر برای اولین بار به مشاوره ازدواج می روید یا آخرین تلاش شما برای نجات رابطه قبل از تسلیم شدن است. به منظور ارزشمند کردن آن، از زوج ها می خواهم که بهترین تلاش خود را به کار گیرند. اگر پیش مشاوران دیگر رفته باشید یا راه‌حل‌های متفاوتی را بدون موفقیت امتحان کرده باشید، می‌تواند کار را دشوار سازد. ممکن است احساس ناامیدی، رنجش یا شکست داشته باشید.

دکتر رامین علوی نژاد روانشناس، چهار نیروی مخرب در یک رابطه را معرفی می کند: حالت تدافعی دائمی، انتقاد، تحقیر و مانع تراشی. وقتی هر یک از این عوامل در اتاق درمان وجود داشته باشد، به طور قابل توجهی مانع از پیشرفت می شود. همه زوج ها دچار تعارض هستند. نحوه مدیریت آن تعارض است که نتیجه را تعیین می کند.

اگر زوجین بتوانند رنجش خود را کنار بگذارند و از پشت دیوارهای دفاعی خود بیرون بیایند، درمان بهترین نتیجه را دارد. در برخی موارد، به دلیل درگیری های مداوم، آسیب های گذشته و بی اعتمادی، زمان می برد تا زوج ها بتوانند این کار را انجام دهند. در این موارد، مهم است که ابتدا روی اعتماد تمرکز شود تا اصلاح مشکلات ارتباطی آغاز شود.

با ذهنی باز به روانشناس ازدواج مراجعه کنید

ممکن است احساس کنید همه چیز را امتحان کرده اید. ممکن است شما مکالمات یا مشاجره های بی شماری با شریک زندگی خود داشته باشید. مشکلات را به صورت آنلاین بررسی کرده باشید، با دوستان خود صحبت کنید و روش های مختلفی را امتحان کرده باشید. شما ممکن است نسبت به مشاوره بی اعتماد باشید. یا در مورد اینکه آیا یک مشاور می تواند بر مشکلات شما به گونه ای غلبه کند که هر دوی شما را راضی کند، شک داشته باشید.

همیشه این امکان وجود دارد که بر مشکلات شما نتوان غلبه کرد. در برخی موارد، یک زوج ممکن است تشخیص دهند که رابطه آنها دیگر سالم یا سازگار نیست و تصمیم به جدایی آگاهانه بگیرند.

با این حال، این موارد در اقلیت هستند. در اکثر مواقع، مشکل قابل حل است. در زوج درمانی، از شما خواسته می شود که ناباوری خود را به حالت تعلیق درآورید و درمورد مزایای احتمالی تکنیک های مورد استفاده توسط بهترین روانشناس تهران باز باشید. این ممکن است شامل تمرین‌های ارتباطی، تکالیف صمیمیت و در نظر گرفتن راه‌های جدید برای چارچوب ‌بندی مشکل شما باشد. روانشناسان از روش های مبتنی بر شواهد استفاده می کنند که پیشینه موفقی دارند. زمانی که افراد نسبت به این فرآیند شجاع باشند، می توانند از مداخلات درمانی بهره مند شوند.

قرار ملاقات های خود را در اولویت قرار دهید

مهم است که زوجین حداقل دو جلسه درمانی در هفته را به مدت شش ماه انجام دهند. این تعهد کارکرد مهمی دارد. چراکه فرصتی را برای درمان فراهم می کند. همه ما آرزو می کنیم که یک عصای جادویی وجود داشته باشد که مشکلات ما را از بین ببرد. متأسفانه هیچ کس این چوب جادویی را ندارد. با این حال، هر یک از ما توانایی ایجاد تغییرات مثبت را در خودمان داریم و مشاور می‌تواند به این فرآیند کمک کند – فقط زمان می‌برد. در تجربیات درمانی ، حداقل 12 جلسه طول می کشد تا تغییر پایدار رخ دهد.

هدف از درمان این نیست که یاد بگیریم چگونه در مطب درمانگر تعامل کامل داشته باشیم. این اغلب ساده ترین بخش است. هدف از درمان این است که یاد بگیریم چگونه در زمان واقعی با هم تعامل کنیم، بتوانیم از موانع و درگیری‌ها، به محض اینکه در میانه زندگی روزمره پیش می‌آیند، عبور کنیم.

به زوج‌ها توصیه می شود که یک تا دو قرار ملاقات صمیمی در هفته داشته باشند. این یک زمان برنامه ریزی شده است که در آن نگرانی های دیگر را کنار گذاشته و صرفاً روی یکدیگر تمرکز می کنند. زن و شوهر از این زمان برای تمرکز بر به کارگیری آموخته های درمانی استفاده می کنند.

نتیجه گیری

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه بیشتر روش‌های جدید تفکر و رفتار را تمرین کنیم، ارتباط آسان‌تر می‌شود. مسیرهای عصبی در مغز شبیه ماهیچه‌ها هستند: هر چه بیشتر روی آنها کار کنید، قوی‌تر می‌شوند. حافظه عصبی رشد می کند، و با گذشت زمان، روش های جدید ارتباط با یکدیگر که در درمان آموخته شده اند ممکن است پخته تر شوند.

مشاور ازدواج در تهران یک منبع عالی است و به بسیاری از زوج ها کمک می کند تا بر چالش ها غلبه کنند. عوامل خاصی می توانند به موفقیت مشاوره کمک کنند. این عوامل شامل تعهد کامل به فرآیند، داشتن ذهنی باز، اولویت قرار دادن قرارها و انجام تکالیف است. دیدن یک درمانگر، شجاعت و فداکاری می خواهد و ممکن است ثابت کنید که زندگی در حال تغییر است. برای دریافت نوبت روانشناس می توانید از اطلاعات تماس انتهای همین صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.