مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره آنلاین روانشناسی

روانشناس سعی می کند تا موانع موجود برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی کنار زده شوند. ممکن است در برخی شرایط به بهترین روانشناس تهران یا سایر شهرها دسترسی نداشته باشید. همچنین برخی افراد هر جامعه­ در خراج از کشور زندگی می کنند. بنابراین با استفاده از خدمات آنلاین می توانید از هر جای دنیا از سلامت روان خود مراقبت لازم را به عمل آورید.

در طی بیست سال گذشته شاهد پیشرفت بسزایی در علم روانشناسی برای حل مشکلات افراد بوده­ ایم. یکی از این موارد استفاده از علوم و تکنولوژی ها بخصوص اینترنت در روانشناسی و پیدایش مشاوره خانواده آنلاین بوده است.

سایت های مشاوره آنلاین شکل گیری ارتباط­ هایی را میسر کرده­ اند که تا قبل از این دشوار به نظر می رسیدند. مشاور آنلاین بواسطه ادغام علم روانشناسی و علوم کامپیوتری، شیوه­ ای منحصر به فرد از دریافت خدمات مشاوره روانشناسی را فراهم کرده است.

شواهد پژوهشی نشان دادند که مشاوره آنلاین روانشناسی به سرعت درمیان قشرهای مختلف پذیرفته شده است. ممکن است شما در شرایط خاص به یک مشاوره خانواده حضوری دسترسی نداشته باشید. اما با کمک مشاور خانواده آنلاین دسترسی به خدمات یک روانشناس خانواده آنلاین دیگر دشوار نخواهد بود.

مشاوره روانشناسی آنلاین

روانشناس آنلاین برای شما مفید است اگر:

  • فرزند کوچک در خانه دارید
  • سبک زندگی شما به طور کل شلوغ است
  • مشکل رفت و آمد دارید
  • محدودیت حرکتی دارید
  • مسافت شما برای رسیدن به مرکز مشاوره زیاد است
  • به مشاوره سریع نیاز دارید
  • مشکل گفتاری دارید (استفاده از پیام متنی)
  • مشاوره آنلاین را شخصا ترجیح می دهید

مشاوره آنلاین روانشناسی

دکتر روانشناس آنلاین

دسترسی راحت

  •  افراد یک جامعه ممکن است به دلائل مختلفی مشاوره انلاین را ترجیح دهند. دلائلی از قبیل مسافت زیاد، ساعات کاری، مشکل رفت و آمد، بیماری­ های مزمن و یا حتی عدم تمایل شخصی به مشاوره حضوری. دسترسی به مرکز مشاوره آنلاین راحت است. به همین دلیل ممکن است به برطرف کردن موانع موجود برای دریافت مشاوره کمک کند.

حداقل زمان ممکن برای دریافت مشاوره آنلاین

  • برای همه شرایطی پیش می­ آید که در لحظه ای از زندگی نیاز به مشاوره پیدا کنند. این دسترسی سریع به روانشناس آنلاین یکی از مزیت­ های ویژه آن است.

ترجیح شخصی در مقایسه با مشاوره حضوری

  • برخی از افراد نیز ممکن است با مدل­های سنتی رواندرمانی و مشاوره ارتباط برقرار ­نکنند. اما شیوه­ های مدرن درمان از قبیل مشاوره اینترنتی روانشناسی برای آنها پذیرش بیشتری به همراه داشته باشد.

حریم خصوصی افراد

  • مزیت ویژه دیگر مشاوره روانشناسی آنلاین در جهت حفظ حریم خصوصی افراد است. چراکه در این نوع از مشاوره امکان ناشناس باقی ماندن فرد وجود دارد. برای بسیاری از افراد بنا به دلائل اجتماعی یا شخصی، این ناشناس باقی ماندن مهم است.

مشاوره روانشناسی آنلاین چگونه است

در مشاوره­ روانشناسی آنلاین معمولا از تماس ویدئویی استفاده می­شود. یکی دیگر از مزیت­ های مشاوره آنلاین این است که در برخی از شرایط می­ توان از قابلیت نوشتاری (چت نوشتاری) نیز بهره برد. نوشتن در شرایط مشخصِ درمانی می­ تواند به خودی خود نقشی موثر در تخلیه هیجانی و درنتیجه در تسکین فرد داشته باشد. نوشتن به ابراز خود، برون ریزی مشکلات و احساسات کمک می­کند و می ­تواند به افزایش خودآگاهی نیز منجر شود. با این وجود بهتر است در تفسیر نوشتارها دقت شود. چراکه نوشته فاقد لحن است و ممکن است تفسیرهای متفاوتی از آن بدست آید.

مشاوره آنلاین

مشاوره خانواده آنلاین چه کمکی می کند؟

مشاوره خانواده آنلاین همانند مشاوره حضوری به خانواده ها کمک می­ کند تا مشکلات ارتباطی، عاطفی و بین فردی خود را حل کنند. در این مشاوره نیز به افراد پند و اندرز داده نمی­ شود. همچنین مشاور مسئولیت حل مشکلات را به جای اعضاء خانواده بر عهده نمی­ گیرد.

مشاوره خانواده آنلاین به شما کمک می­ کند تا به شیوه ای عینی به مشکلات نگاه کنید. به ابعاد مختلف مشکل برای فهم بهتر آن وضوح می­ بخشد و از توانایی­ های خود شما برای حل مشکلات استفاده می­شود. سلامت روان افراد از موضوعات بسیار مهم یک جامعه است. طبیعت انعطاف پذیر مشاوره روانشناسی آنلاین مزیت های مختلفی در این راستا به همراه دارد.

در حال حاضر برای حل مشکلات مختلفی به مشاوره آنلاین مراجعه می شود. این مشاوره شامل مداخلات تشخیصی (از قبیل آموزش­ هایی درباره علائم و تشخیص مشکلات روانشناختی) و نیز درمانی است. یک نکته مهم زمان دسترسی به این مشاوره است. زمان دسترسی در مقایسه با مراجعه حضوری به کلینیک می تواند تا حد قابل توجهی کوتاه تر باشد. به طور کل مشاوره خانواده آنلاین کمک سریعی برای حل مشکلات به حساب می آید.

مشاور آنلاین روانشناسی اصول مشخصی دارد

در اکثر تخصص­ هایی که با سلامت افراد کار می­شود اصول اخلاقی بسیار مهم خواهد بود. علاوه براین از آنجایی که روانشناسان و مشاوران حامی شأن و مقام انسان­ها هستند و تلاش می­کنند تا انسانیت و ارزش­های مرتبط با آن را در اولویت قرار دهند به اصول اخلاقی در کار خود کاملا پایبند هستند. این اصول اخلاقی توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) تدوین و ارائه شده است و همه رواندرمانگران و مشاوران خود را پایبند به این اصول می دانند.

مشاور آنلاین نیز همانند سایر مداخلات مشاوره و روانشناسی نیازمند رعایت اصول اخلاقی است. این اصول اخلاقی شامل قاعده کلی صحیح انجام گرفتن مشاوره و درستکاری است. یعنی چیزی همانند آنچه که در یک ارتباط انسان دوستانه انتظار آن می­رود. این موضوع تا حدودی تحت تاثیر فرهنگ است. اما به عنوان یک قاعده کلی در تمامی جوامع ضروری می ­باشد. سایر اصول شامل:

  • اصل مهم دانستن سلامت روان افراد
  • احترام به شآن و آزادی انسان
  • اصل عدالت و انصاف
  • مسئولیت پذیری
  • صلاحیت و کفایت
  • آشنایی با قوانین و مقررات موجود
  • اصول مربوط به روابط حرفه ­ای
  • رعایت حقوق مراجع
  • موافقت یا رضایت آگاهانه مراجع برای انجام مشاوره
  • اصل رازداری

حریم خصوصی در مشاوره

باید توجه داشت که در مشاوره آنلاین نیز مثل مشاوره حضوری مقادیر مختلفی از اطلاعات شخصی، خصوصی و بین فردی ارائه می­ شود. در این حالت محرمانه دانستن و محافظت از این اطلاعات از جمله وظایف بسیار مهم مشاور است.

این اصل رازداری یکی از اصول اولیه و مهم در مشاوره به حساب می آید. وقتی مراجع احساس کند اصل رازداری توسط مشاور او رعایت شده می تواند یه راحتی احساس امنیت کرده و اتحاد درمانی مستحکمی را با مشاور خود برقرار کند. به طور کل در مشاوره روانشناسی آنلاین می بایست استانداردهای محکمی برای حفظ حریم خصوصی مراجع در نظر گرفته شود. همواره به خاطر داشته باشید که روانشناس آنلاین باید مثل سایر مشاوران از صلاحیت و آموزش­ های لازم برخوردار باشند.

مشاوره آنلاین روانشناسی را بهتر بشناسیم

اولین مشاوره های آنلاین

از اوایل 1950 میلادی از تماس­های تلفنی و یا ارسال نامه برای برقراری ارتباط بین مشاور و مراجع استفاده می­ شد. به طور کل ارتباط از راه دور بین مشاور و مراجع یک مفهوم جدید نیست. زیگموند فروید برای ارتباط با مراجعین خود به طور قابل توجهی از نامه استفاده می ­کرد. این روزها هم متخصصین و مراکز مشاوره متعددی با استفاده از تکنولوژیهای ارتباطی و مشاوره آنلاین به حل مشکلات مراجعین کمک می­ کنند. رشد فزاینده مشاوره آنلاین روانشناسی منجر به شکل گیری مجمع بین المللی برای سلامت روان آنلاین (International Society for Mental Health Online) شده است.

تحولات اخیر

در طی یک دهه گذشته پیشرفت تکنولوژی منجر به گشترس شایان توجه مشاوره روانشناسی آنلاین شده است. نه تنها این امکانات به لحاظ کمی افزایش پیدا کرده ­اند بلکه کیفیت آنها نیز بهتر شده است. برخی از این خدمات شامل:

  • وب سایت­های آموزشی روانشناسی
  • گروه­های حمایتی آنلاین
  • برنامه­ های خودیاری آنلاین
  • مشاوره­ های آنلاین بوسیله تماس­ های اینترنتی صوتی و یا تصویری
  • مداخه در بحران آنلاین در شرایط خاص

یافته های جدید دانشگاهی درباره مشاوره آنلاین

پژوهش­ های مختلفی در سال­های اخیر نشان دادند که کیفیت مشاوره آنلاین همانند خدمات مشاوره و روانشناسی حضوری است. پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا مشاوره روانشناسی آنلاین را اینگون تعریف کردند: یک مداخله سلامت روان بین یک مراجع (یا گروهی از مراجعین) و یک درمانگر که بوسیله یک تکنولوژی ارتباطی صورت می­گیرد. این تکنولوژی­ های ارتباطی می توانند به لحاظ زمانی به دو دسته فاصله دار مثل ایمیل و بدون فاصله مثل تماس صوتی یا تصویری تقسیم بندی شوند.

مشاوره آنلاین و پژوهش

بلوم، پژوهشگر دانشگاه باتلر در شهر ایندیانپولیس در سال 1998 مشاوره آنلاین را اینگونه تعریف کرد: وقتی مشاوره ه­ای تخصصی بین مراجع و مشاوری انجام گیرد که در مکان­های متفاوتی قرار دارند و ارتباط آنها با یکدیگر از طریق ابزارهای الکترونیکی صورت می­گیرد. برخی از محققین مشاوره روانشناسی آنلاین را یک نوع جدید از مداخلات درمانی در نظر گرفته ­اند که خصائص منحصر به فرد خود را دارد. بر اساس این دیدگاه مشاوره آنلاین اگر توسط متخصص روانشناسی صورت گیرد یک منبع انطباق پذیر و انعطاف پذیر است. مشاوره روانشناسی آنلاین نه تنها به صورت مستقل می­تواند نیازهای مراجع را برطرف کند بلکه می­ تواند نقشی پشتیبان برای سایر مداخلات نیز فراهم کند.

مشاوره روانشناسی آنلاین افسردگی

دانشکده مراقبت­ های اولیه سلامت در دانشگاه بریستول انگلستان مطالعه­ ای را بر روی بزرگسالانی انجام دادند که به علت افسردگی (خفیف، متوسط و شدید) مشاوره روانشناسی آنلاین دریافت کرده بودند. این افراد  طریق مشاوره آنلاین طی 16 هفته بین 5 تا 10 جلسه درمان شناختی رفتاری دریافت کردند. بعد از حدود 4 ماه و اتمام درمان، افراد همانند قبل از شروع درمان بوسیله آزمون افسردگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج کاهش معنی ­دار افسردگی در گروه درمان را نشان داد. در یک پژوش مشابه که در دانشگاه مونترال انجام شد محققین متوجه شدند که درمان شناختی رفتاری آنلاین در برخی از مراجعین و در مقایسه با درمان شناختی رفتاری حضوری، نتایج بهتری به همراه دارد.

پیشرفت مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین به طور قابل توجهی در دسترس قرار دارد. تعداد قابل قبولی از مشاوران این نوع از مشاوره را در برنامه کار خود قرار داده­ اند. رهنمودهای مربوط به خدمات روانشناسی آنلاین نیز از دو دهه گذشته شروع به شکل گرفتن کردند. به عنوان مثال در سال 1997 انجمن روانشناسی آمریکا (APA) بیانیه­ ای راجع به خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین منتشر کرد. دو سال بعد انجمن مشاوره آمریکا متنی را با عنوان معیارهای اخلاقی برای مشاوره آنلاین تهیه کرد. در سال 2001 انجمن مشاوره و روانشناسی انگلستان دستورالعمل­ های جامعی در این رابطه تهیه کرد و در سال 2005 آنها را اصلاح کرد.

کتاب­های مرجع نیز برای مشاوران شروع به شکل گرفتن کردند. کراس و همکاران در سال 2004 کتابی با عنوان “مشاوره آنلاین: یک کتاب راهنما برای متخصصان سلامت روان” را منتشر کردند. گاس و آنتونی در سال 2003 کتابی را با عنوان “تکنولوژی در مشاوره و روانشناسی: یک راهنما برای درمانگران” به چاپ رساندند. برخی از دانشگاه­ ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش و آموزش در رشته مشاوره آنلاین کرده ­اند. از جمله می­توان به دانشگاه دنور یا دانشگاه نورسوسترن اشاره کرد.

جستجوی مشاور آنلاین در اینترنت

با سرچ کردن “مشاوره آنلاین” در گوگل به زبان انگلیسی حدود 800 میلیون نتیجه مشاهده شد. به زبان فارسی این میزان 70 میلیون نتیجه بود. علاوه بر این کتاب­ها و دوره­ های آموزشی متعددی در اینترنت برای آموزش مشاوران آنلاین در دسترس قرار گرفته ­است. همچنین پژوهش­ هایی در جریان هستند که به تجزیه و تحلیل فرایند مشاوره آنلاین می­پردازند. مشاوران می توانند از نتایج برای ارتقاء کیفیت کار خود استفاده کنند. پژوهشگران دانشگاه هوستون فرایند جلسات مشاوره آنلاین را مورد مطالعه قرار دادند.

آنها گزارش کردند که در مقایسه با مشاوره­ های حضوری، مشاوره آنلاین بیشتر مشتمل بر رویکردهای حمایتی است. همچنین تعبیر و توصیه­ های مستقیم کمتر گزارش شده بود. در مشاوره­ های آنلاین صوتی نشانه­ های غیر کلامی قابل مشاهده نیستند.  مشاوران برای جبران این موضوع از تماس ویدئویی می توانند استفاده می ­کنند. مطالعاتی که به مقایسه مشاوره­ های حضوری و آنلاین پرداخته اند نشان دادند که اکثر مداخلات انجام شده در جلسات حضوری، در جلسات آنلاین نیز به خوبی قابل استفاده هستند.

مشاوره آنلاین روانشناسی مزایای مشخصی دارد

آیا مشاوره آنلاین مفید است؟

عوامل مختلفی بر نتایج یک مشاوره تاثیر می گذارد. این عوامل اگر منجر به اتحاد درمانی شوند نتایج مفیدی حاصل می شود. موارد زیر به روشنی توسط پژوهش های اخیر گزارش شده اند.

  1. یکی از این عوامل دلیلی است که فرد براساس آن مشاوره آنلاین را انتخاب کرده است.
  2. دوم، مهارت­ های مشاور در کنترل جلسه به صورت آنلاین (از قبیل انتخاب نوع مداخله و تعداد یا ترتیب جلسات)
  3. سوم، میزان آشنایی مشاور و مراجع با مهارت­ های ارتباطی مبتنی بر اینترنت.
  4. چهارم، امکان خود آشکار سازی بیشتر در مشاوره آنلاین است.
  5. کاهش مسائل مرتبط با گرایش های خاص از قبیل رنگ پوست یا نژاد

پژوهش­ ها، همچنین نگرش مثبت افرادی که مشاوره آنلاین دریافت کرده ­اند را گزارش کرده ­اند. این افراد میزان رضایت خود از مشاوره را در سطوح بالایی گزارش کردند.
به طور معمول افرادی که از روانشناسی آنلاین استفاده می کنند چندین دلیل برای رضایت خود دارند. راحتی، امنیت هیجانی، حفظ حریم خصوصی و دسترسی آسان ار این مواردند. یکی از پژوهش­ های اخیر که در دانشگاه آمستردام هلند انجام شده اثربخشی مشاوره آنلاین در کودکان را بررسی کرد. کودکان 9 تا 17 سال در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفتند. افراد شرکت کننده در پژوهش بلافاصله بعد از جلسات مشاوره آنلاین مورد ارزیابی قرار می­گرفتند. نتایج نشان داد که میزان احساس بهزیستی این افراد افزایش یافته است.

برای چه مشکلاتی می توان از مشاوره آنلاین استفاده کرد؟

شما می توانید به شیوه های مختلفی از یک روانشناس خوب در تهران استفاده کنید. اگر برای مثال ممکن است در شهری مثل تهران زندگی کنید. در نتیجه می توانید به یک دکتر روانشناس در تهران مراجعه کنید. علاوه بر مراجعه حضوری، روانشناسان شرایط دیگری نیز فراهم آورده اند. به عنوان مثال یک روانشناس آنلاین در تهران، مشکلات روانشناختی متعددی را مورد توجه قرار می دهند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • درمان افسردگی
  • اضطراب
  • درمان وسواس
  • اختلالات خوردن
  • درمان استرس، فوبیا و حمله پانیک
  • استرس پس از سانحه
  • اعتیادهای رفتاری از قبیل اعتیاد به اینترنت
  • مشکلات مرتبط با اعتماد به نفس
  • مشاوره خانواده
  • اختلالات کودک از قبیل بیش فعالی / نقص توجه
  • مشکلات تحصیلی
  • مسائل مرتبط با جدایی و طلاق
  • مشکل اعتیاد به مواد مخدر و الکل

مشاوره آنلاین ازدواج

یکی از مواردی که می­ تواند طی مشاوره روانشناسی آنلاین مورد توجه قرار گیرد مشاوره ازدواج است. چراکه بسته به شرایط مراجعه به مشاوره ازدواج خوب در تهران ممکن است دشوار باشد. در مشاوره آنلاین ازدواج تشکیل گروه های سه نفره امکان پذیر است. این یک مزیت ویژه در مقایسه با مشاوره تلفنی می باشد.در مشاوره ازدواج آنلاین به موارد زیر رسیدگی می شود:

  • نقاط ضعف رابطه و تعدیل آنها
  • نقاط مثبت رابطه که به دست فراموشی سپرده شده
  • تنظیم هیجاناتی که سلامت یک رابطه را بهبود می ­بخشد
  • شناخت بیشتر از خود و طرف مقابل
  • اصلاح باورهای ناسازگار درباره یک رابطه مثل اینکه “رابطه باید بی نقص باشد”
  • کار با شیوه­ های ارتباطی ناسازگار
  • مشکلات مبتنی بر شیوه های حل تعارض
  • اختلاف نظر درباره فرزند دار شدن
  • مشکلات جنسی
  • خشونت و پرخاشگری
  • خیانت و روابط خارج از ازدواج
  • تقویت انگیزه برای اهداف مشترک

مشاوره آنلاین

آیا مشاوره آنلاین برای کاهش استرس مفید است؟

اگر به هر دلیلی امکان دریافت مشاوره حضوری ندارید و برای مدیریت استرس خود به رواندرمانی نیاز دارید، میتوانید از مشاوره آنلاین استفاده کنید. برخی مواقع ناتوانی در دریافت مشاوره حضوری یا حتی مشاوره تلفنی باعث افزایش استرس می شود. استرس مزمن باعث فرسایش تدریجی توانایی های ذهنی می شود. همچنین استرس می تواند باعث اجتناب از موقعیت هایی شود که در حالت طبیعی ضرورتی برای اجتناب از آنها وجود ندارد. در مشاوره آنلاین بسته به شدت استرس، رویکردهای درمانی متفاوتی را می تواند به کار برد. تکنیک هایی که در موارد اضطراری بکار برده می شوند با سایر موقعیت ها تا حدودی متفاوت هستند. همچنین پاسخ هایی که فرد به استرس نشان می دهد مختلف است و در انتخاب درمان تاثیر گذار می باشند.

عوامل موقعیتی و حتی تجربیات درون روانی بسته به معنا و تفسیری که افراد به آنها می دهند، احساسات مختلفی را فرا می خواند. این تفسیرها گاهی خودآیند هستند و به آنها افکار خودآیند نیز گفته می شود. دسترسی و تغییر در این افکار قابل یادگیری است. در جلسات مشاوره فرد با کمک مشاور خود و با تمرین، دسترسی و تغییر در افکار خود را می آموزد. با اصلاح افکار فرد به تفسیرهای واقع بینانه تری دست پیدا می کند. در نتیجه احساسات به لحاظ شدت یافتگی تعدیل پیدا می کنند.

نوبت مشاوره آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین خارج از کشور

امروزه در تمامی کشور ها و شهر های مهم و صنعتی دنیا مردم علاقه و تمایل زیادی به استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین دارند. از مزایای مشاوره آنلاین خارج از کشور می توان به دسترسی آسان، اعتماد، ناشناس ماندن، هزینه کمتر، امکان استفاده برای تمامی اقشار به ویژه افراد سالمند و گسترده بودن گزینه های انتخابی اشاره کرد. برخی افراد به دنبال مشاوره آنلاین رایگان هستند. باید توجه داشته باشید که این نوع مشاوره رایگان تنها در شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود.

مشاوره آنلاین در لندن

مشاوره روانشناسی آنلاین در لندن

Online counseling in London

ساکنان لندن اعتقاد به بهترین مشاوره آنلاین دارند چراکه می تواند به بهترین نحو به مردم کمک کند. آنها نیاز دارند با چالش های زندگی روزمره خود و همچنین تغییرات سریع زندگی در عصر کنونی  روبرو شوند. استفاده از این نوع مشاوره علاوه بر سهولت در دسترسی، هزینه کمتری در بر دارد. آن ها بر این موضوع تاکید می کنند که مشاوره روانشناسی آنلاین در لندن کمک می کند که افراد از آرامش بیشتری برخوردار باشند. فواید این مشاوره مثل زمانی است که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنند و مشاوره بگیرند.

افراد در زمانی که با مشاور صحبت می کنند آرامش خواهند داشت. درنتیجه به احتمال بیشتری مشکلات خود را بیان خواهند کرد. علاوه بر این آرامش در حین گفتگو با روانشناس موجب می شود که استراتژی های مشاوره را بهتر درک کرد و با دیدی مثبت به ادامه روند درمان و مشاوره پرداخت. ساکنان لندن به اهمیت روانشناسی و مشاوره پی برده اند. از نظر آن ها زمانی که مسئله ای در زندگی اتفاق می افتد و این حادثه آرامش و شادی را دچار اختلال می کند، باید به روانشناس مراجعه کند. با این کار مانع از وخیم شدن اوضاع زندگی و وضعیت روحی خود و خانواده می شود.

مشاوره آنلاین روانشناسی در بیرمنگام

Online counseling in Birmingham

به اعتقاد مردم بیرمنگام برای حل مشکلات و مسائل روانشناختی بهتر است به روانشناس مراجعه شود. به مشکلاتی از قبیل استرس و رنج بردن از تنش های عصبی، اختلال در روابط زناشویی و یا روابط فردی در محل کار، مشکلات مربوط به تربیت فرزندان و چگونگی رفتار به آن ها، مشکلات افسردگی، اعتیاد، اختلالات خوردن یا خواب، خشونت و همچنین تعارض های خانوادگی نباید بی توجهی کرد .

یکی از مزایای استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین در بیرمنگام این است که مراجعین می توانند در هر زمانی که مایل باشند به اکانت خود وصل شوند. می توانند پیام های متنی یا صوتی را که روانشناس به طور مرتب برای آن ها می فرستد را بخوانند. این مورد در مقایسه با مشاوره تلفنی یک مزیت به حساب می آید. دسترسی به این پیام ها باعث می شود که راهنمایی ها و سخنان مشاور فراموش نشود. در نتیجه راهکار ها را به طور اصولی به کار گرفته می شوند.

مشاوره روانشناسی آنلاین در منچستر

Online counseling in Manchester

از نظر ساکنین شهر منچستر میزان دسترسی به روانشناس از اهمیتی ویژه برخوردار است. آن ها تمایل دارند تا زمانی که مشکلاتشان به صورت کامل رفع نشده است از مشاوره های روانشناسی استفاده کنند. همچنین روانشناس آن ها را همراهی کند. نیاز انسان ها و سطح و نوع مشکلاتی که دارند با یکدیگر متفاوت است. بعضی از افراد احساس می کنند که پس از چند هفته مشاوره و دریافت راهنمایی و راهکار از مشاور، مشکلشان رفع شده است و دیگر نیازی به دریافت مشاوره ندارند.

اما ساکنین منچستر تمایل دارند بیشتر از چند هفته و حتی چندین ماه با مشاور و روانشناس خود در ارتباط باشند. تا بتوانند مشکلات و مسائلشان را به صورت ریشه ای و بنیادین حل کنند. به همین دلیل استفاده از مشاوره آنلاین در مقایسه با مشاوره تلفنی روشی مناسب تر شناخته شده است. زیرا می توانند به سادگی و در مدت زمان طولانی از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنند.

مشاوره آنلاین در لیورپول

Online counseling in Liverpool

افرادی که در شهر لیورپول در کشور انگلستان زندگی می کنند به طور جدی تمایل دارند که مشکلاتشان را با روانشناسان و مشاورانی در میان بگذارند که به ارگان و نهاد خاصی وابسته نباشند و صرفا علم و مشکلات مردم را در نظر بگیرند. از این رو، آن ها خواهان این هستند که مشاورین و روانشناسانی را که انتخاب می کنند همیشه در دسترس باشند و به طور اختصاصی و ویژه بر روی پرونده آن ها تمرکز کنند.

 ساکنان شهر لیورپول به رابطه درمانی خوب با مشاورین اهمیت می دهند. مراجع نیاز دارد بر پایه اعتماد اخلاقی با مشاور صحبت کند. مشاور نیز بر اساس پایبندی به علم و اخلاق راهکار های روانشناختی را به افراد عرضه می کند. و درنتیجه به آن ها در رفع مشکلات مختلف کمک می کند. مشاوره آنلاین در لیورپول این امکان را فراهم کرده است که مشاورین بتوانند همیشه در دسترس باشند و به صورت ویژه آن ها را راهنمایی کنند.

مشاوره آنلاین در واشنگتن

مشاوره آنلاین در واشنگتن

Online counseling in Washington

در ایالات متحده امریکا استفاده از بیمه سلامت بسیار اهمیت دارد. افراد ساکن در شهر واشنگتن تمایل دارند به پزشکانی مراجعه کنند که بیمه سلامت آن ها را بپذیرند. از این طریق آنها هزینه کمتری برای درمان می پردازند. مشاوره روانشناسی آنلاین در واشنگتن و همچنین در اکثر کشور های پیشرفته به روشی قابل قبول با مزایای مختلف تبدیل شده است. درنتیجه افراد می توانند هزینه مشاوره خود را بدون مشکلی خاص بپردازند. حتی اگر کمپانی بیمه ای که آن ها را تحت پوشش خود دارد با مراکز روانشناسی قرارداد نداشته باشد، زیرا هزینه مشاوره انلاین نسبت به مشاوره حضوری تا حدودی پایین تر است. باید توجه داشت که درمان بیماری های روانی و اختلالات حاد و مزمن علاوه بر استفاده از مشاوره آنلاین به صورت جدی به مراجعه حضوری نیز نیاز دارند.

مشاوره آنلاین در نیویورک

Online counseling in New York

ساکنان شهر نیویورک به آن چه که از طریق علم اثبات شده باشد بسیار اهمیت می دهند. پژوهش های علمی که موضوعات مهم زندگی مانند نیاز به مشاوره و الزام در استفاده از استراتژی های روانشناختی را موضوع پژوهش خود قرار می دهند از جایگاهی مهم در جامعه امریکایی و به ویژه در میان ساکنان شهر نیویورک برخوردار است. از این رو، زمانی که دانشمندان و محققین دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، سانفرانسیسکو مقاله ای را در خصوص تاثیرگذاری مشاوره انلاین چاپ کردند، مردم نیویورک تمایل بیشتری به استفاده از این روش پیدا کردند.

 این مقاله به خوبی نشان می دهد افرادی که از مشاوره روانشناسی آنلاین در نیویورک استفاده کرده اند به طرزی قابل ملاحظه میزان استرس آن ها و تنش های روزانه شان کاهش یافته است. دلیل این موفقیت درمان آنلاین از این مساله ناشی می شود که مشاوران و روانشناسان سعی می کنند بهترین مشاوره آنلاین را ارائه دهند و تفاوتی میان مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین قائل نمی شوند.

مشاوره آنلاین در لس آنجلس

Online counseling in Los angles

  یکی از مهم ترین مسائل برای مردم شهر لس آنجلس این است که اسرار آن ها حفظ شود. آن ها خواهان این هستند که اعتمادشان بی پاسخ نماند. ممکن است بعضی از افراد فکر کنند که در روانشناسی آنلاین می توان با استفاده از نرم افزار ها و اپلیکیشن های مختلف اطلاعات بیماران و مراجعین را ضبط کرد. یا این که چون افراد از طریق اینترنت مسائل و مشکلات خود را بیان می کنند این ترس را دارند که مبادا سایت روانشناس هک شود و یا به هر طریقی دیگر اطلاعات و مسائل شخصی آن ها در فضای مجازی پخش شود.

 اما باید به این نکته دقت کرد که در طراحی سایت ها نکات امنیتی رعایت می شود. به ویژه سایت هایی مانند روانشناسی و مشاوره که با اسرار مردم سروکار دارد، از راهکار های امنیتی قوی استفاده می شود. به نحوی که دسترسی به اطلاعات به سادگی امکان پذیر نیست. علاوه بر این، روانشناس اطلاعات بیمار را در سایت درج نمی کند. از اینترنت صرفا برای برقراری ارتباط استفاده می شود.

مشاوره آنلاین در ژنو

Online counseling in Geneva

ساکنان شهر ژنو در کشور سوئیس نیز همانند مردم لس آنجلس نگران حفظ اطلاعات شخصی خود هستند. در حالی که یکی از مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین در ژنو این است که افراد می توانند نام واقعی خود را فاش نکنند. آن ها می توانند از نام مستعار برای خود استفاده کنند. زیرا آن چه که مهم است نام افراد نیست بلکه سایر اطلاعات مانند سن، وضعیت اشتغال و یا هر اطلاعات دیگری است که به مشاور و روانشناس کمک می کنند مشاوره ای بهتر و اصولی داشته باشند و راهکار های مناسب برای رفع مشکلات افراد ارائه دهند.

 بنابراین عدم استفاده از نام واقعی خود مشکلی در روند مشاوره ایجاد نخواهد کرد. افراد می توانند برای این که خیالی آسوده داشته باشند از فاش کردن نام واقعی خود خودداری کنند. باید توجه کرد که افراد فقط می توانند از ذکر نام واقعی خود اجتناب کنند اما در خصوص سایر موارد باید اطلاعات درست و واقعی در اختیار روانشناس قرار دهند.

 مشاوره آنلاین در زوریخ

Online counseling in Zurich

زوریخ به عنوان یکی از بهترین مناطق کره زمین از لحاظ آب و هوایی است. درنتیجه افراد مختلف را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. ساکنین زوریخ مردمانی هستند که در یک کشور آرام و کوچک زندگی می کنند. همچنین دولت محلی همیشه دغدغه این را دارد که تمامی افراد جامعه به سادگی بتوانند به تمامی امکانات دسترسی داشته باشند. از این رو، تمایل آن ها به استفاده از روانشناسی آنلاین بسیار بالا است. آن ها اعتقاد دارند که افراد سالمند باید همواره در آرامش زندگی کنند و نیاز هایشان همیشه در اولویت باشد.

مشاوره روانشناسی آنلاین در زوریخ فرصتی فراهم کرده است که تمامی اقشار جامعه و به ویژه سالمندان بتوانند به سادگی مشکلات و مسائل خود را با مشاور و روانشناس در میان بگذارند و توصیه ها و راهکار های لازم را دریافت کنند. سالمندان به علت تنها زندگی کردن مشکلات روحی خاص خود را دارند. در برخی از موارد دیده شده است که ناراحتی ها و مشکلات روحی علت اصلی بیماری ها و ناخوشی های جسمی و فیزیکی آن ها بوده است. به همین دلیل، مردم زوریخ اهمیتی فوق العاده برای این مسئله قائل هستند که افراد سالمند بتوانند با صرف هزینه کمتر و به طریقی راحت تر از مشاوره و روانشناسی بهره ببرند.

مشاوره آنلاین در برلین

Online counseling in Berlin

برلین به عنوان یکی از مهم ترین شهر های جهان از نظر اقتصادی و فرهنگی شناخته شده است. هوای سرد برلین می تواند برای افراد غیر بومی و مهاجران مساله ای ناخوشایند باشد. کنار آمدن با روز هایی که گرمای آفتاب در سطحی پایین است می تواند فضای شهر و خانه یا محل کار را غم آلود و دلگیر کند. افرادی که از مناطق خوش و آب هوا و معمولا گرمسیر به شهر ها و کشور های سردسیر مهاجرت می کنند بیشتر مستعد هستند که مشکلات روانشناختی ناشی از تغییرات جغرافیایی را تجربه کنند. در چنین شرایطی افراد می توانند برای رفع مشکلات خود از مشاوره آنلاین استفاده کنند و با بهره گیری از این امکان اجازه ندهند که مشکلاتشان ریشه دار شود.

مشاوره آنلاین در پاریس

Online counseling in Paris

پاریس یک شهر بزرگ و زیبا است. پاریس مانند هر پایتخت دیگری در دنیا از امکانات، تسهیلات، فرصت های شغلی و دانشگاه های طراز اول برخوردار است. این مساله موجب شده است که نه تنها مردم فرانسه بلکه افراد مختلف با ملیت های گوناگون تمایل داشته باشند که در شهر پاریس زندگی کنند و به تحصیل بپردازند. اما ممکن است بالا بودن اجاره خانه ها در مرکز شهر مردم را مجبور کند که در اطراف شهر ها (کانتری ساید ها) زندگی کنند. طبیعت زیبای کانتری ساید ها افراد را از آلودگی و هیاهوی شهر نیز در امان نگه می دارد. با وجود این نکته، باید توجه داشت که دسترسی به امکاناتی چون سالن های ورزشی، کلینیک های تخصصی، مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و همچنین کلینیک ها و مطب های روانشناسی و مشاوره در کانتری ساید ها تا حدودی دشوار است،

زیرا آن ها مجبور هستند مسافتی را طی کنند که بتوانند به این مراکز دسترسی پیدا کنند. از این رو، افراد ساکن در کانتری ساید ها ترجیح می دهند تا جایی که امکان دارد از خدمات آنلاین مانند خرید اینترنتی و مشاوره روانشناسی آنلاین در پاریس استفاده کنند. بدین ترتیب می توانند به سادگی از توصیه ها و راهکار های روانشناس و مشاور مورد نظر خود برای رفع مشکلاتشان بهره ببرند.

مشاوره آنلاین در آمستردام

مشاوره آنلاین در آمستردام

Online counseling in Amsterdam

دولت هلند و مردمان هلندی علاقه زیادی به احترام گذاشتن به تمایلات مختلف افراد دارند. توجه ویژه والدین هلندی به راحتی و آرامش خاطر فرزندان خود و علی الخصوص کودکان و نوجوانان آن ها زیاد است. در نتیجه آنها اکثر اوقات در تلاش برای بهبود سلامت آنها هستند. آنها رابطه ای خوب با فرزندان خود برقرار می کنند. اما مسائل و مشکلات خاصی که در دوران نوجوانی و سن بلوغ بروز می کند از اهمیتی ویژه برخوردار است. مشکلات هویتی نوجوانان، تمایل بسیار بالای آن ها به گروه همسالان و فوران عواطف و احساسات در این دوره اگر مورد غفلت و بی توجهی والدین قرار گیرد، آسیب هایی جبران ناپذیر به بار خواهند آورد. علاوه بر روابط والدین و فرزندان، نوجوانان و کودکان ممکن است در محیط مدرسه با انواع مشکلات مواجه شوند، به نحوی که آن ها را از مدرسه و ادامه تحصیل متنفر کند.

از این رو، والدین نیاز دارند مشکلات فرزندان خود را بررسی و حل کنند. اما دوران نوجوانی دوران افزایش خودمحور می تواند باشد. نوجوانان تمایل چندانی به شنیدن نصیحت از والدین خود ندارند. بنابراین والدین بهترین گزینه را در چنین شرایطی استفاده از مشاوره آنلاین در آمستردام می دانند. زیرا با بهره گرفتن از این نوع روش می توانند مشکلات فرزندانشان را به طریق اصولی و علمی حل کنند. علاوه بر این به تمایل فرزندان خود احترام می گذارند و به طور مستقیم به نصیحت آن ها نمی پردازند.

مشاوره آنلاین در رم

Online counseling in Rome

رم به عنوان شهر هنر است. این شهر دیدگاه های مختلف را در خود جای داده است. اما همچنان خواهان در امان نگه داشتن شخصیت افراد و حفظ حریم خصوصی ایشان است. که برخی از افراد نگران این موضوع هستند که مبادا مراجعه حضوری به روانشناس بازتابی ناخوشایند در ذهن اطرافیان داشته باشد. و این مساله باعث شود که حس احترام و اعتماد دیگران را از دست بدهند. درنتیجه ممکن است ترجیح دهند که به جای مراجعه به روانشناس، خودشان به تنهایی مشکلاتشان را حل کنند. این راهکار می تواند نتایج چندان مطلوبی را در بر نداشته باشد. یا این که به طور مخفیانه و به دور از چشم و توجه دیگران به روانشناس مراجعه کنند که این مساله نیز می تواند باعث استرس بیشتر آن ها شود و از جلسات مشاوره بهره لازم را نبرند.

 بنابراین راه احتمالی این است که از مشاوره آنلاین استفاده کنند. آنها با بکارگیری این روش درمانی، شخصیت خود را از برچسب خوردن حفظ می کنند. همچنین در مقایسه با مشاوره تلفنی، در تماس انلاین، مشاوره امن تری تجربه می شود. در نتیجه حفظ حریم شخصی بهتر رعایت می شود.

مشاوره آنلاین در سیدنی

Online counseling in Sydney

سیدنی به عنوان شهر شادی ها، استرالیا را به سرزمین آرزو های کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است. خانواده های استرالیایی و به ویژه ساکنان شهر سیدنی تمایل دارند که شادی فرزندان خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند. به همین دلیل جهت دریافت مشاوره و حل مشکلات خود و فرزندانشان می توانند از خدمات روانشناسی آنلاین استفاده کنند.

دلایل زیادی برای تمایل به استفاده از مشاوره آنلاین وجود دارد. یک مورد این است که نسل جدید رابطه ای بسیار بهتر با تکنولوژی های جدید دارند. تمایل جوانان و نوجوانان و حتی کودکان امروزی به استفاده از فناوری هایی همچون تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و مهم تر از همه اینترنت و فضای مجازی زیاد شده است. درنتیجه خانواده ها در مقایسه با مشاوره تلفنی به سمت مشاوره آنلاین گرایش دارند. زیرا آن ها می دانند که با استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین نسل جدید می توانند آسان تر و بهتر با مشاور و روانشناس ارتباط برقرار کنند و به نتایج دلخواه برسند.

مشاوره آنلاین در دوحه

مشاوره آنلاین روانشناسی در دوحه

Online counseling in Doha

تجربه کردن برخی مسائل که برای مردم قطر و به ویژه شهر دوحه بسیار جذاب است. آنها به آزمودن روش های جدید زندگی و سبک زندگی دلخواه تمایل دارند. آنها تمایل ندارند که تمام عمر خود را به یک روش زندگی کنند. به عبارتی از شیوه های زندگی مدرن استقبال می کنند. از این رو، استفاده از مشاوره روانشناسی انلاین در دوحه طرفداران خاص خود را دارد. این نوع مشاوره جوانان را بسیار مشتاق کرده است. آنها می توانند جهت حل مشکلات خود در اکثر زمینه ها به صورت آنلاین به روانشناس مراجعه کنند.

افراد می توانند بوسیله مشاوره آنلاین با روانشناسان خارج از کشور خود نیز ارتباط برقرار کنند. در واقع ساکنین هر کشور محدود به روانشناسان و مشاوران کشور خود نیستند. این یک خصوصیت متمایز کننده نسبت به مشاوره تلفنی به حساب می آید. برای دریافت نوبت مشاوره روانشناسی حضوری می توانید از طریق همین صفحه استفاده فرمائید.

Online Conseling

34 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام آقای دکتر
    من چند روز پیش اومدم مطبتون و کمی وضعیتم بهتر شد
    خیلی از شما ممنونم که به من کمک کردین
    خدا خیرتون بده

    پاسخ
  • سلام ساده بگم شاید فکر بچه گانه ای باشه ولی می خوام به تمام علوم و فنون دنیا تسلط داشته باشم. ممنون میشم توصیه ای داشته باشید

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      23 مهر 1399 8:07 ب.ظ

      سلام
      تسلط به تمام علوم دنیا، اگر نسبت به نیازها و تعارض های خودت شناخت نداشته باشی بی فایده خواهد بود.

      پاسخ
  • سلام دکتر جان
    بازم بابت امروز شرمندم ممنونم از لطفی که در حقم کردین

    پاسخ
  • سلام دکتر خسته نباشید
    از اون روز که با شما صحبت کردم دارم خودمو تغییر میدم، شوهرم هم خیلی خوب شده

    پاسخ
  • جان محمد ت.
    1 آبان 1399 8:30 ب.ظ

    اقای دکتر ممنونم یه دنیا
    موفق باشی خداوند همیشه پشت و پناهت باشه

    پاسخ
  • جناب دکتر سپاسگزارم از صحبتهای مفید و ارزشمندتون

    پاسخ
  • امیدوارم همیشه سربلند باشید دعا خیر همه پشت سرتون باشی خوبی رو برام معنی کردید

    پاسخ
  • جناب دکتر گفتم اینجا یه پیام براتون بذارم و بگم اوضاع احوال خیلی خوبه، خیلی خوبیم. ممنون از شما و روزتون خوش

    پاسخ
  • مرسی دکتر بابت تک تک انرژیای خوبتون و تاثیر خیلی زیادی که گذاشتید توی زندگیم دیروز خیلی خیلی گفتم که امیدوارم تمام این انرژیای مثبت هزارن برابرش برای خودتون بگرده

    پاسخ
  • اقای دکتر وقتی من توی جلسات شما اومدم دیدم تفاوت بین جلسات و کارکردتون بحدی هست که اصلا با بقیه قابل قیاس نیست
    خیلی ممنون از شما

    پاسخ
  • سلام من مشکلی دارم میخاستم مشورت بگیرم
    من دچار مشکل سکس چت شدم و متاهلم و میخام از این نوع روابط دوری کنم ممنو
    من خیلی زود هم عصبانی میشم

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      4 دی 1399 5:10 ب.ظ

      سلام جهت ارزیابی اولیه و تعیین برنامه درمانی نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید

      پاسخ
  • سلام
    من ۲۱ سالمه و امسال برای بار چهارم میخوام کنکور بدم.سال اولی که کنکور دادم با اینکه هدف داشتم اما شناخت کافی از مسیر و کارهایی که باید انجام میدادم نداشتم و البته مشکل مالی هم بود چون پدرم فوت شده و ما به شدت مشکل مالی داریم به خاطر همه این مسایل چون تو یه شهرستان کوچیک هم زندگی میکنیم امکانش نبود که کلاس برم در نهایت شکستمو قبول کردم و گفتم که باز میمونم و میخونم.سال بعدش باز همون رتبه ولی بازم کوتاه نیومدم.تا امسال که رتبم ۷۵۰۰ شد.یه انرژی خیلی خوب بود واسم اینکه بالاخره بخوام میشه اما چون رتبم در حد قبولی داروسازی نبود بازم گفتم میمونم امسال و البته برای اخرین بار کنکور میدم که به هدفم برسم.
    من مبتلا به یه بیماری شدم به اسم کمال گرایی یا همون پرفکشنیسم.خیلی درموردش مطالعه کردم اما نمیتونم خودم به خودم کمک کنم.نمیدونم از کی مبتلا شدم ولی میدونم تمام این حساسیت هارو پارسالم داشتم اما نه به شدت امسال.من واقعا دارم بیچاره میشم با این افکار.من هر هفته بیشتر از ۱۰ برنامه مینویسم ولی هیچ کدومش عملی نمیشه فقط ۲ساعت خوبم…زمان دارم میگذره و من هنوز کلی از درسامو درست نخوندم.توروخدا کمکم کنین….

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      8 دی 1399 2:05 ق.ظ

      سلام . کماگرایی بیماری نیست هرچند می تواند ابعاد منفی داشته باشد و با کارکرد خود در خارج از آگاهی مشکلاتی ایجاد کند. اما با تنظیم هیجانات مرتبط با آن می تواند ابعاد مثبتی نیز داشته باشد.

      پاسخ
  • سلام دکتر شمارتون رو میخاستم برای مشاوره انلاین نمیتونم حضوری بیام

    پاسخ
  • سلام من داخل فضای مجازی فیلم های ناراحت کننده ای از سگ دیدم که هر باری که به فکرم می افته گریه ام میگیره اون فیلمی که سگ داره از مردن یک سگ دیگه گریه اش میگیره و اون انسان به عقلی که سگ رو ازار میده دیگه نمیخوام فکر کنم چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام.خسته نباشید.من میخام بهم کمک کنید.۶ساله که ازدواج کردم وواقعاعاشق شوهرم هستم.من۲۱سالمه وشوهرم۳۰سال.هیچ اشنایی قبلی هم نداشتیم.ازطریق خانواده خیلی اتفاقی اشناشدیم.اماپدرشوهرم که شوهرمادرش بودچندماه بعدازعقدمون بهم گفت که بهم نظرداره.ومن ازاین موضوع خیلی ناراحت بودم ونتونستم به شوهرم بگم.ترسیدم که اتفاقی بیفته.مدتی بعدازعروسیمون اون بهم دست درازی کرد.خیلی باهاش کلنجاررفتم ولی هیچ فایده ای نداشت.تواین۶سال دست ازسرم برنمیداشت.هرچی التماس وخواهش وقسم میخوردم ولم نمیکرد.بهم تجاوزمیکرد.ولی من میترسیدم که به شوهرم بگم که ازدستش ندم.میگفتم اون دست ازسرم برمیداره.تواین۶سال خیلی زجرکشیدم ازدستش.توزندگیمون خیلی دخالت میکرد.ومنم۱۶سالم بودوخیلی اشتباه داشتم.اصلانمیخاست منوشوهرم خوش باشیم یاباهم بگردیم.الان به شوهرم گفتم که بابات به من چشم داشته ومنومجبوربه انجام کاری میکرده.خیلی داغون شده بود.من نمیخاستم بگم چون نمیخاستم خوردشدنش روببینم که کسی که باباش نبودولی خیلی شوهرم بهش احترام میذاشت ومیگفت منواورده پیش مادرم وبهش اعتمادداشت اینکارروباهاش میکنه…این خیانت بزرگ رو…دیگه طاقت نیاوردم وبه شوهرم گفتم…اون گفت چراتواین۶سال هیچی بهم نگفتی ومن تموم حقیقت روگفتم…باشرمساری…حتی ازاینکه چراهمون روزاول نگفتم پشیمونم ولی باخودم میگفتم دست ازسرم برمیداره وشوهرم نمیفهمه که کسی که میگفت بابامه این خیانت رودرحقش کرده…الان میگه تونبایداینکارروبامن میکردی درصورتی که من اصلانمیخاستم.من عاشق شوهرم بودم ازترس ابروم ازترس ازدست ندادنش هیچی نگفتم بلکه اون ولم کنه…ولی دیدم فایده نداره ومجبورشدم که به شوهرم بگم واون دست ازسرم برداره…لطفابه من کمک کنید

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      10 اسفند 1399 7:18 ب.ظ

      احتمالا برای مراجعه به روانشناس با موانعی مواجه هستین که این مشکل مهم رو از طریق کامنت می خواهید برطرف کنید. از اینکه مشکل رو با شوهرت در میان گذاشتی پشیمون نباش. وقتی مشکل آشکار میشه همیشه با درجاتی از تنش شدت یافته همراه هست. انتظار نداشته باشید که مشکل سریع حل بشه و حتما از یک دکتر روانشناس کمک بگیرید.

      پاسخ
  • مریم از ارومیه
    5 اردیبهشت 1400 11:10 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    پسری دارم 7 ساله خیلی پرخاشگر و عصبی هست و شبها خواب راحتی نداره نمیدونم چه جوری باهاش برخورد کنم خیلی راهها رو امتحان کردم ولی رفتارش عوض نمیشه تو سایت هم یه فرصت تخفیفی هست میخوام ازش استفاده کنم ولی نمیدونم مشاوره حضوری بهتره یا آنلاین؟ از طرفی هم نمیخوام پسرم رو با خودم ببرم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
  • من خیلی ضعیفم از لحاظ روحی با چیز کوچیکی شروع به گریه کردن میکنم خیلی احساساتیم بقیه میگن لوسی ولی دست خودم نیست چیکار کنم کنترلش کنم من بخاطر این ک پدرم خیلی مخالف اینه ک با جنس مخالفم حرف بزنم دربرابر پسرا نمیتونم حرف بزنم از استرس قلبم تند میزنه و دستم خیلی زیاد عرق میکنه طوری ک مثل قطره میریزه خیلی استرسیم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر. من 14 سالمه همش درونم شخصیت هایی زندگی میکنن. از کودکی همین جوری بوده هیچ وقت خودم نبودم. یا در ورژن ایندمم یا شخصیت های دیگه با سن و سال های مختلفو اینم بگم قوه تخیلم خیلی بالاست

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      28 اردیبهشت 1400 8:22 ق.ظ

      سلام شما می تونید با همین ایمیل نسبت به دریافت مشاوره و ارزیابی اولیه رایگان اقدام کنید

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من 14 سالمه و خب پدرم یه آدم پول دار اما خیلی خیلی خصیصه و بد اخلاق و مادرم هم حالت نرمالی ندارن و هیچ کدوم به خواسته های من اهمیت نمیدن و فقط به من به چشم یه ابزار بهم نگاه میکنن که کار ها رو براشون انجام بدم. و پدرم همیشه به من مشکوکه و من رو چک میکنه. و خیلی از چیز هایی رو که دوست دارم رو برام نمیخره و این برام شده عقده. من آهنگ گوش نمیدادم، بچه مثبتی بودم و خیلی باهوش اما با عقده هایی که داشتم تمام این کار ها رو انجام دادم) الان من چکار کنم؟

    پاسخ
  • من مواد مخدر شیشه رو ۵ سال هست که ترک کردم ولی هنوز صدا میشنوم اکثر داروها رو استفاده کردم صداها ادعا میکنند که ارواح پلید هستند

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر. هزینه هر جلسه مشاوره آنلاین رو لطفا میفرمایید؟

    پاسخ
  • سلام من طی سالهای1399و1400به ترتیب پدرومادر عزیزم راازدست دادم خیلی احساس افسردگی وناراحتی وخلا درزندگی دارم تقریبا هیچ چیزی شادوسرحالم نمی کنه هرجامیرم تصویر وخاطره پدرومادر مرحومم جلومه متاهل هستم ولی فرزند ندارم وبرادروخواهرهایم همه سالهاست مقیم خارج ازکشورند حال فکر می کنید بااین مشکل واین خلا بزرگ چطور کنار بیاییم

    پاسخ
  • سلام اقای دکتر من متاهلم شاغل و فوق لیسانس ودارای دو فرزند مدت یکسال هست که به علت طلاق عاطفی و مشکلات خانوادگی و اعتیاد همسرم با اقای مجردی ۳۷ سال اشنا شدم و تمام خلاهای عاطفی من با تماس و مکالمات با ایشون کمتر میشه تا به حال ملاقاتی نداشتم با ایشون ،احساس وابستگی شدید دارم و خیلی دوست دارم این وابستگی را کم کنم اما نمیتونم از طرفی با همسرم واقعا مثل دوتا هم خوابگاهی زندگی میکنیم و هیچ لذتی اززندگی نمیبرم مدام ترس طر د شدن از طرف این اقا را دارم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید ممنون

    پاسخ
  • سلام دکتر دختری دارم نزدیک ۱۴ سالشه که ۱ ساله با خواهر بزرگش حرف نمی زنه ازش میترسم خجالت می کشه همش میگه صدای وز وز میاد در گوشم خیلی آزار میده از طرف خواهرش میگه هر جا می رم حمام دستشویی میاد دنبالم هذیان میگه ذهنش دائم درگیره
    با خودش حرف میزنه حشم میگه بسده دیگه منو صدا نکن وز وز نکن دنبالم نیا خسته شدم
    سر سفره نمیاد تنهایی غذا میخوره
    میگه قیافش بده خندهاش بده
    شبها به سختی میخابه تمرکزش را به هم ریخته
    همش نگرانه
    ۷ ماهه عادت ماهیانه شروع شده
    دکتر میتونه از سند بلوغ باشه
    خواهش میکنم راهنمایی کنید
    تشکر دکتر بینهایت

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      30 فروردین 1402 1:28 ب.ظ

      ممکنه چند مشکل همزمان وجود داشته باشه. بهتره در ابتدا به لحاظ جسمی آزمایش هایی انجام بدهد بعد برای ارزیابی روانشناختی مراجعه فرمائید.

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر من خواهرم دچار حمله عصبی شده ب گفته همکارانی ک در شهر ما دارید ولی علائمش ب تجزیه چند هوییتی نزدیکه و یا خودشه میخونم انگار رفتار های خواهرمو نوشتن خیلی خیلی نزدیک و در بعضی جا ها خودشه یا میبینی میخواد برم پیشش ولی بعدش میگه ازم دور شو یا میخواد خودشو اذار بده یا میخواد ب اقاش اسیب بزنه من اهل تبریز هستم و نمیتونم بیام تهران اگه میشه ی راهی برای درمانش بگید یا بیایم حضوری خدمتتون

    پاسخ
    • دکتر رامین علوی نژاد
      19 تیر 1402 2:41 ب.ظ

      اگر تشخیص صحیح باشد به رواندرمانی بلند مدت نیاز است بنابراین از همکاران نزدیک محل زندگی خود استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام برادرم12سالشه از وقتی ب سن بلوغ رسیده شبا خواب نداره 24ساعتی توخونه راه میره باخودش حرف میزنه غذا نمیخوره تروخدا جواب بدین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.