روانشناس در شمال تهران

هر شهروند تهرانی ممکن است در دوره ای از زندگی احساس خستگی روانشناختی پیدا کند. درنتیجه برای حل مشکلات خود به کمک بهترین روانشناس تهران نیاز پیدا می کند. براساس مطالعات موسسات ملی بهداشت روان، تعداد زیادی از ساکنین تهران برای مقابله با احساسات و مشکلاتی که بیش از توان آنها به نظر می رسد، به دنبال بهترین دکتر روانشناس در شمال تهران هستند.  این مشکلات می تواند شامل موارد زیر باشد.

مشکلات مربوط به ازدواج یا رابطه

مشکلات خانوادگی و نیاز به مشاوره خانواده

از دست دادن شغل

مرگ یکی از عزیزان

افسردگی

استرس

فرسودگی شغلی

سوء مصرف مواد

روانشناس خوب شمال تهران

این فقدان ها و استرس های زندگی روزمره ممکن است گاهی اوقات به طور قابل توجهی ناتوان کننده باشند. بنابراین برای رفع این مشکلات نیاز به کمک یک درمانگر خوب در تهران یا سایر شهرها داشته باشیم که دارای مجوز باشد. روانشناس خوب شمال تهران از طریق درمان روانشناسی، به افراد زیادی در هر سنی کمک می کند تا زندگی سالم تر و پربارتری داشته باشند.

روانشناس خوب در شمال تهران به شما کمک می کند اگر

شما احساس ناتوانی و ناراحتی طاقت فرسا و طولانی مدت را احساس می کنید. و به نظر نمی رسد با وجود تلاش و کمک خانواده و دوستان، مشکلات شما بهتر شود.

انجام کارهای روزمره برای شما دشوار است. به عنوان مثال، شما نمی توانید در کارها تمرکز کنید و عملکرد شغلی یا تحصیلی شما دچار مشکل شده است.

شما بیش از حد نگران هستید. انتظار بدترین نتایج را دارید یا دائماً دچار تردید هستید.

اقدامات شما برای خود یا دیگران مضر است. به عنوان مثال، شما بیش از حد الکل می نوشید، سوء مواد مخدر دارید. یا بیش از حد بحث برانگیز و پرخاشگر شده اید.

چرا روانشناس در شمال تهران؟

روانشناسانی که در روان درمانی و سایر اشکال درمان روانشناختی تخصص دارند، متخصصانی بسیار آموزش دیده با مهارت در زمینه های رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تشخیص، درمان و تغییر رفتار هستند. روانشناسان با مراجعین همکاری می کنند تا احساسات و نگرش آنها را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا الگوهای رفتاری سالم و م موثرتری ایجاد کنند.

روانشناسان برای تغییر افکار، عواطف و رفتارهای شما از روش های معتبر علمی استفاده می کنند. روان درمانی یک تلاش مشترک بین یک فرد و یک درمانگر است. یک محیط حمایتی برای صحبت آزادانه و محرمانه درباره نگرانی ها و احساسات فراهم می کند. روانشناسان حفظ حریم خصوصی شما را بسیار مهم می دانند. و در صورت به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه از آنها محافظت می کنند.

هیچ تفاوتی بین کار درمانی در شمال یا جنوب یک شهر وجود ندارد. این مقاله مزیت نزدیک بودن مطب روانشناس به منطقه زندگی مراجعین و سهولت رفت و آمد را مد نظر قرار داده است.

هنگام انتخاب روانشناس باید به چه مواردی توجه کرد

روانشناسان و مراجعین با هم همکاری می کنند. تناسب برای کسب نتایج معنی دار مهم است. اکثر روانشناسان اتفاق نظر دارند که یک عامل مهم در موفقیت درمان با یک روانشناس خاص، پس از احراز صلاحیت علمی او، میزان راحتی شخصی شما با آن درمانگر است. رابطه مناسب با او بسیار مهم است. یک درمانگر خوب شمال تهران را انتخاب کنید که با او راحت و امن باشید.

آیا مراجعه به روانشناس به من کمک می کند؟

طبق یک تحقیق از دانشکده روانشناسی دانشگاه استنفورد، برخی از انواع روان درمانی می تواند افسردگی، اضطراب و علائم مربوط به آن مانند درد، خستگی و حالت تهوع را به طور موثر کاهش دهد. تحقیقات به طور فزاینده ای از این ایده که سلامت عاطفی و جسمی ارتباط تنگاتنگی دارند و دیدن یک روانشناس می تواند سلامت کلی فرد را بهبود بخشد، پشتیبانی می کنند.

شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد وضعیت اکثر افرادی که حداقل هفته ای یک جلسه با درمانگر ملاقات دارند، بسیار بهتر از افرادی است که مشکلات عاطفی دارند و تحت درمان نیستند. یک مطالعه بزرگ نشان داد که 50 درصد بیماران پس از هشت جلسه به طور محسوسی بهبود می یابند. در حالی که 75 درصد افراد تحت درمان در پایان شش ماه بهبود قابل توجهی می یابند.

چگونه می توانم بفهمم که درمان من موثر است؟

با شروع درمان، باید اهداف مشخصی را با درمانگر خود تعیین کنید. شما ممکن است در تلاش باشید تا بر احساس ناامیدی مرتبط با افسردگی غلبه کنید یا ترسی را که زندگی روزمره شما را مختل کرده کنترل کنید. به یاد داشته باشید، رسیدن به اهداف خاص بیش از اهداف دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد.

اگر احساس آرامش و امید پیدا کردید نشانه خوبی برای انتخاب درست یک روانشناس خوب در شمال تهران است. افراد اغلب طیف گسترده ای از احساسات را در طول درمان تجربه می کنند. برخی از تردیدها در مورد درمان طبیعی است. برخی بدبینی ها هم بی ارتباط با تجربیات دردناک و آزار دهنده قبلی نیست. اگر احساس آرامش یا امید پیدا کردید، آن را به عنوان نشانه مثبتی در نظر بگیرید و شروع به کاوش در افکار و رفتار خود کنید.

وقتی به روانشناس فکر می کنید، بلافاصله تصویری از شخصی که صبور است، شنونده خوبی است و دلسوزی زیادی دارد به ذهن شما متبادر می شود. اگرچه این ویژگی های مهمی است و باید برای داشتن یک روانشناس خوب شمال تهران است، ویژگی های مهم دیگری نیز وجود دارد که یک درمانگر حرفه ای باید داشته باشد. بنابراین، مهمترین ویژگیهای شخصیتی برای ادامه این حرفه کدامند؟

روانشناسان باید مهارت های تحلیلی داشته باشند

برای اینکه هر متخصص بهداشت روان به مراجعین خود کمک کند، باید اطلاعات جمع آوری شده را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دهد و از آنها استنباط کند. روانشناس بودن چیزی فراتر از گوش دادن به مشکلات مردم است. آنها باید اطلاعات مربوط به فرد یا خانواده ای را که به دنبال کمک هستند جمع آوری کرده و از این اطلاعات برای ایجاد راه حل برای تغییر استفاده کنند.

روانشناسان باید مهارت های ارتباطی داشته باشند

یکی از مهمترین مهارتهایی که یک روانشناس خوب در شمال تهران باید در اختیار داشته باشد مهارتهای ارتباطی خوب است. او باید بتواند با مراجع، سایر متخصصان بهداشت روان و سایر افراد تاثیرگذار در زندگی مراجع ارتباط برقرار کند. او باید بتواند افکار و برنامه های عملی خود را به طور موثر انتقال دهد.

روانشناسان باید مهارت مشاهده گری داشته باشند

بیشتر تکنیک های روانشناختی فراتر از گفتگو و شامل مشاهدات دقیق است. اکثر روانشناسان به سادگی و با مشاهده تعاملات می توانند اطلاعات زیادی در مورد یک فرد یا خانواده جمع کنند. مواردی مانند زبان بدن، حالت های چهره و طرز رفتار می توانند داستان بسیار بزرگتری را در مقایسه با کلمات بیان کنند.

روانشناسان باید صبر داشته باشند

برای اینکه یک متخصص سلامت روان، داشتن صبر و حوصله اهمیت زیادی دارد. در بسیاری از موارد درمانگر به افرادی کمک می کند تا از چالش های زندگی عبور کنند. این موضوع ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد. مهم است که به مراجع اجازه داده شود با سرعت خود درمان را طی کند و این می تواند یک کار دشوار باشد و به پشتکار زیاد نیاز دارد.

روانشناسان باید مهارت های انسان دوستانه داشته باشند

از آنجا که در روانشناسی هر روزه با افراد مختلفی کار می شود، داشتن مهارت های خوب و انسان دوستانه ضروری است. تبدیل شدن به یک روانشناس حرفه ای نیازمند ارزشمند دانستن انسان و در نظر گرفتن اراده آزاد است.

روانشناسان باید مسئله محور باشد

در بسیاری از مواقع، افراد و خانواده ها از روانشناس کمک می گیرند زیرا آنها مهارت لازم برای حل مشکلات را به تنهایی ندارند. به همین دلیل است که یک روانشناس باید مهارت حل مسئله عالی داشته باشد. بعضی اوقات راه حل مشکلات ساده است اما در بسیاری از موارد دستیابی به راه حل خلاقیت و نبوغ می طلبد.

روانشناسان باید از قابلیت اعتماد برخوردار باشند

آخرین کیفیت لازم برای یک روانشناس خوب شمال تهران قابل اعتماد بودن است. اگر مراجع احساس کند که نمی تواند به متخصص بهداشت روان خود اعتماد کند، هیچگاه رابطه خوبی شکل نخواهد گرفت. ایجاد اعتماد بین مراجع و درمانگر تنها راه ایجاد یک رابطه درمانی مطمئن و موثر است.

در حالی که این ویژگی ها برای تبدیل شدن به یک روانشناس خوب در شمال تهران لازم است، اما ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که ضروری می باشد. مواردی مانند همدلی، احترام، شهود خوب و مهارت های مدیریت هیجان، همه مواردی هستند برای یک کاندیدای ایده آل روانشناسی. اگر این مهارت ها و ویژگی ها را در رواندرمانگر خود مشاهده می کنید به درمان خود و بی نیازی به قرص و دارو امیدوار باشید. برای دریافت نوبت به صفحه اصلی سایت با عنوان کلینیک روانشناسی در تهران مراجعه فرمائید.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام و خسته نباشید. سایتی که دارم میبینم از لحاظ مطالب روانشناسی عالی کار شده و میتونه کمک کنه درمانم رو بهتر پیش ببرم. ممنون از شما آقای دکتر علوی نژاد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.