مشاوره فردی

مشاوره فردی یک فرآیند مشترک بین درمانگر و یک فرد در حال رواندرمانی را هدایت می کند. اهداف مشترک درمان می تواند ایجاد تغییر یا بهبود کیفیت زندگی باشد. افراد ممکن است برای مشکلاتی که حل آنها به تنهایی سخت است به دنبال مشاور روانشناس باشند. به مشاوره فردی، درمان فردی و روان درمانی نیز گفته می شود.

مشاور فردی خوب در تهران
درمان می تواند به افراد کمک کند تا بر موانع سلامتی خود غلبه کنند. می تواند احساسات مثبت مانند شفقت و اعتماد به نفس را افزایش دهد. افراد با کمک مشاورمی توانند مهارت هایی را برای مدیریت موقعیت های دشوار، تصمیم گیری سالم و رسیدن به اهداف بیاموزند. بسیاری از افراد از فرایند درمانی خودبا توجه به کسب آگاهی احساس رضایت پیدا می کنند. برخی از افراد حتی برای رشد خود به طور مداوم ره مشاور مراجعه می کنند.

محبوب‌ترین شکل از این درمان، زمانی است که رویکردهای مختلف درمانی از جمله روانکاوی و درمان شناختی- رفتاری را در بر گیرد.مشاوره انفرادی به درمانگر و مراجع اجازه می دهد تا بر روی یکدیگر تمرکز کنند، ارتباط برقرار کنند و با هم کار کنند تا مشکل را حل کنند.

افراد در روانکاوی و درمان‌های مرتبط ممکن است برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها پیشرفت کنند. در حالی که درمان‌های کوتاه مانند درمان شناختی- رفتاری می‌تواند در چند جلسات کوتاه تری نتیجه دهد.

مشاوره فردی چیست

مشاوره فردی با کاوش برای سازماندهی مجدد شخصیت به گونه ای عمل می کند که تعارضات و دفاع های عمیق را حل کند.

مشاور برای رسیدگی به مسائل شخصیتی عمیق استفاده می شود. این فرآیند معمولاً می تواند طولانی و اغلب سال ها طول بکشد، یا با تمرکز بر اهداف خاص، کوتاه مدت باشد.

مشاور فردی شما را قادر می سازد تا با تغییر تدریجی طرز تفکر خود، ترس های خود را مدیریت کنید. این بر اساس به هم پیوستگی افکار، باورها، احساسات و رفتارها است.

سایر تکنیک‌هایی که معمولاً توسط مشاور فردی استفاده می‌شوند، از رفتارگرایی و نظریه یادگیری و همچنین نظریه شناختی استخراج می‌شوند.

چه کسی مشاوره فردی را در شمال تهران انجام می دهد؟

یک رواندرمانگر آموزش دیده و واجد شرایط در روانشناسی باید این نوع  روان درمانی را انجام دهد. او باید دانش عمیقی در موضوعات مختلف روانشناختی و درمان های مرتبط داشته باشند. در این زمینه دکتر رامین علوی نژاد را به شما معرفی می کنیم.

چه کسانی باید روان درمانی فردی را دریافت کنند؟

هر کسی که مسائل و مشکلات زیر را تجربه کند:

مسائل یا مشکلات روانشناختی مانند تغییر در احساسات، افکار یا رفتار

پریشانی و اختلال قابل توجه در سبک زندگی

نیاز به صحبت یا بیان افکار و احساسات

نیاز به رشد شخصی و خودشکوفایی

از مشاور فردی چه انتظاری باید داشت؟

ورود به درمان می تواند تصمیم بزرگی به نظر برسد که فرد باید آن را یاد بگیرد. این کار در واقعیت به سادگی رفتن به یک دکتر، برای کمک به شما برای مقابله با مشکلاتتان است. درمان در محیط های مختلفی مانند مراکز مشاوره، کلینیک ها، مراکز درمانی، مراکز توانبخشی و غیره بسته به نیاز برای مشکلات مختلف انجام می شود. با این حال، در اینجا برخی از جنبه های رایج وجود دارد که می توان در حین انجام کار با یک مشاور فردی آنها را انتظار داشت:

یک فضای امن و بدون قضاوت که در آن می توانید بدون هیچ تردید و ترسی افکار خود را ابراز کنید.

تضمین محرمانه بودن این که هر آنچه را که به اشتراک می گذارید نباید فاش شود یا با کسی خارج از اتاق درمان به اشتراک گذاشته شود.

برنامه های درمانی متمرکز و فردی که به طور خاص برای رفع مشکلات/ نیازهای شما طراحی شده اند.

بسته به نیاز و شدت مشکلات، درمان می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

چه موقع باید به مشاور فردی مراجعه کرد؟

اگر مشکلی باعث ناراحتی یا اختلال در زندگی روزمره شود، ممکن است زمان آن رسیده که به دنبال مشاوره باشید. پریشانی می تواند به معنای افکار، احساسات، رفتارهای منفی یا حتی یک احساس بدنی مانند درد یا خستگی باشد. مهم است که قبل از رفتن به درمان صبر نکنید تا علائم شدید شوند.

اگر اغلب ناراضی هستید یا نسبت به مسائل زندگی خود احساس ناامیدی می کنید، ممکن است سریعتر به دنبال درمان باشید. اگر نمی‌توانید روی کار یا مدرسه تمرکز کنید، اعتیاد را تجربه می کنید یا احساس کنید می‌خواهید به خود یا شخص دیگری آسیب برسانید، یک مشاور فردی خوب می‌تواند به شما کمک کند.

برخی از افراد ممکن است از درمان اجتناب کنند و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

نگران برچسبی باشید که می تواند با مراجعه به روانشناس به شما زده شود.

احساس شرم در هنگام صحبت در مورد گذشته آزار دهنده است.

نمی خواهید بپذیرید که چیزی اشتباه است.

ترس از اینکه بحث در مورد درمان محرمانه بماند.

مشکلات اقتصادی

1 نفر از هر 5 نفر!

مشکلات مرتبط با سلامت روان در بیشتر از گذشته رایج شده است. در واقع، از هر 5 بزرگسال، 1 نفر ممکن است مبتلا شود. ممکن است یادآوری این نکته مفید باشد که بهترین روانشناس تهران، متخصص آموزش دیده ای هست که از سلامت روان شما حمایت می کند و محرمانه بودن اطلاعات شما را ضروری می داند. آنها به کمک به افراد برای حل مسائل دردناک یا شرم آور عادت دارند. برخی از درمانگران نیز به افراد نیازمند، کمک های مالی ارائه می دهند. اگرچه ننگ پیرامون سلامت روان هنوز هم می تواند مطرح شود، اما افراد بیشتری با صحبت در مورد مشکلات سلامت روان خود با مشاورانی که به آنها اعتماد دارند بهبود میابند.

یک درمانگر آموزش دیده می تواند به افراد کمک کند تا سبک زندگی سالم ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند به شناسایی علل زمینه ای علائم و ارائه استراتژی هایی برای تغییر افکار و رفتارهای ناخواسته کمک کنند. مشاور می تواند افراد را به مهارت هایی برای مدیریت علائم، کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی مجهز کند.

اثربخشی مشاوره فردی

حتی اگر مشاور نتواند مشکلاتی را درمان کند، اما می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های مقابله ‌ای سالم را توسعه دهند. عزم فعال در درمان و بهبودی برای دستیابی به اهداف درمانی و تقویت یک رابطه درمانی مثبت ضروری است. یافتن درمانگر مناسب نیز در روند درمان بسیار مهم است.

تحقیقات نشان می دهد که درمان ممکن است منجر به عود کمتر علائم رایج، از جمله افسردگی متوسط ​​و اضطراب شود. علاوه بر این، اثرات مثبت رواندرمانی خوب ماندگار هستند. بسیاری از افراد مدت ها پس از پایان درمان، بهبود شرایط را گزارش می دهند. رواندرمانی اغلب موثرتر از دارودرمانی یا قرص ها به تنهایی است. هنگامی که این دارودرمانی استفاده شوند، ممکن است عوارض جانبی مضری ایجاد کنند. بسیاری از رویکردهای رواندرمانی مبتنی بر شواهد علمی هستند. این بدان معناست که برای اثربخشی آنها مطالعات تحقیقاتی مختلفی صورت گرفته است.

یافتن مشاور فردی  که با او راحت باشید و همکاری با او بتواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از درمان ببرید، کار آسانی نیست. وقتی فردی در درمان باز و صادق باشد، درمانگران عموماً بهتر می‌توانند به مشکل او رسیدگی کنند و برنامه مشاوره روانشناسی یا مشاوره خانواده را در صورت نیاز تنظیم کنند. مراجعه به مشاور ممکن است در برخی روزها دشوار باشد. اما، مهم است که در هر جلسه شرکت کنید و تکالیف تعیین شده را تکمیل کنید. صبور بودن و پایبندی به برنامه درمانی می تواند موفقیت طولانی مدت در درمان را تسهیل کند.

مشاور فردی آنلاین

همانطور که ذکر شد برخی مواقع مراجعه حضوری به مشاور می تواند برای شما دشوار باشد. مشاور فردی آنلاین، روان درمانی را از طریق اینترنت انجام می دهد. این خدمات را می توان از طریق تلفن، از طریق ویدئو کنفرانس یا پیام رسان و نه حضوری ارائه کرد. این نوع مشاوره در دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته است زیرا نیاز واقعی افراد را برآورده می کند. تحقیقات نشان داده است که 70٪ از مردم به درمان های کلاسیک و در مطب دسترسی ندارند. اگر ساعات زیادی از روز را کار می کنید، بچه دارید، به وسایل حمل و نقل مطمئن دسترسی ندارید می توانید از مشاور فردی آنلاین برای بهبود مشکلات خود استفاده کنید.

برای دریافت نوبت از روانشناس برای مشاور فردی می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه، یا از شماره های انتهای صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.