روانشناس افسردگی

آیا نگران درمان افسردگی خود هستید؟ در این مقاله اطلاعات و توصیه هایی برای کمک به شما ارائه می شود. در نتیجه می توانید در مورد روانشناس افسردگی تصمیم گیری کنید.

اگر فکر می کنید به افسردگی اساسی مبتلا شده اید، نیاز دارید برای نحوه کمک حرفه ای گرفتن اطلاعاتی کسب کنید. ممکن است ندانید که چه کاری باید انجام دهید یا از کجا کمک بگیرید. به خصوص اگر قبلاً چنین مشکلی را تجربه نکرده باشید. قبل از هرچیزی، شناختن افسردگی بسیار مهم است. بنابراین شما می دانید در مورد چه چیزی با بهترین دکتر روانشناس در تهران صحبت کنید.

روانشناس افسردگی تهران

اگر افسرده هستید، یک روانشناس افسردگی در تهران می تواند به شما بیاموزد که چگونه با احساسات خود کنار بیایید، طرز فکر خود را تغییر دهید و رفتار سازگارانه تری داشته باشید. همچنین لازم است اطرافیان از اینکه چگونه با فرد افسرده رفتار کنیم اطلاعاتی کسب کنند.

یافتن درمانگری که با آن راحت باشید ضروری است. باید صریح و صادقانه با درمانگر خود در مورد افکار و احساسات خود صحبت کنید، بنابراین مهم است که به یک دکتر روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرها دسترسی پیدا کنید.

اولین قدم این است که به خود آگاه شوید و نیاز خود را مشخص کنید. از خود بپرسید، آیا من فردی هستم که باید به من رهنمود مستقیم دهند یا به من بگویند چه کاری انجام دهم؟ یا اینکه آیا من به رواندرمانی مبتنی بر بینش نیاز دارم؟ پاسخ به این سئوال ها در انتخاب روانشناس کمک می کند.

روانشناسی افسردگی چگونه است ؟

روانشناسی افسردگی غالباً اولین شکل درمانی است که برای این مشکل توصیه می شود. در واقع روانشناسی افسردگی شامل انواع روشهای رواندرمانی می شود. در طول روان درمانی، یک فرد مبتلا به افسردگی با یک متخصص بهداشت روان صحبت می کند و به فرد کمک می شود تا عواملی را که باعث ایجاد افسردگی می شوند شناسایی و حل کند.

گاهی اوقات این عوامل در ترکیب با وراثت یا عدم تعادل شیمیایی در مغز برای ایجاد افسردگی عمل می کنند. مراقبت از جنبه های روانشناختی افسردگی به اندازه درمان مشکلات جسمی آن مهم است.

روانشناس افسردگی چگونه کمک می کند؟

روان درمانی یک درمان موثر برای افسردگی است و تحقیقات از این امر پشتیبانی می کنند. در حقیقت، در طولانی مدت، رواندرمانی بهتر از داروها عمل می کند و مقرون به صرفه است. نکته اصلی یافتن یک روانشناس افسردگی خوب در تهران است. بنابراین درمان افسردگی بدون دارو را دی بگیرید. برای یافتن یک درمانگر خوب، به دنبال شخصی باشید که:

  • قابل اعتماد است
  • مهارت های بین فردی خوبی دارد.
  • نگرش او مبتنی بر امید و خوش بینی است.
  • بر پیشرفت درمان نظارت دارد.
  • انعطاف پذیر است
  • به تحقیق و پژوهش تکیه می کند
  • در زمینه تالیف و ترجمه کتاب فعالیت دارد.

روان درمانی به افراد مبتلا به افسردگی با توجه به موارد زیر کمک می کند:

  • رفتارها، احساسات و افکاری را که در افسردگی نقش دارند اصلاح می شوند.
  • مشکلات یا وقایع زندگی مانند یک بیماری، مرگ یکی از اعضاء خانواده، از دست دادن شغل یا طلاق درک و شناسایی می شود. به فرد افسرده کمک می شود تا بفهمد کدام جنبه از این مشکلات را می تواند حل کند یا تغییر دهد.
  • مهارت های بین فردی و حل مسئله آموزش داده می شود.
  • استراتژی های مشخص برای کاهش علائم افسردگی یاد گرفته می شود.
  • عوامل محرک فعلی که می توانند علائم افسردگی را برانگیخته یا افزایش دهند، شناسایی و مدیریت می شود.
  • روانشناس افسردگی تهران از انواع مختلفی از روان درمانی استفاده می کند. همه رواندرمانی ها هدف یکسانی دارند و آن کمک به شما در درک افسردگی شما، یادگیری روشهای کنار آمدن و کمک به شما در کنترل بیشتر است.

در ادامه برخی از متداول ترین انواع درمانی مرور می شود

درمان فردی

یکی از رایج ترین انواع درمان های فردی، درمان شناختی رفتاری یا CBT است. این روش درمانی شامل تغییر الگوهای فکری و رفتاری برای درمان افسردگی است. شما می توانید مهارت های لازم برای کنار آمدن با علائم خود را نیز بیاموزید.

زوج درمانی

افسردگی می تواند روابط را تحت تأثیر قرار دهد. زوجین درمانی یا مشاوره ازدواج به تأثیری که افسردگی بر روابط فرد دارد می پردازد. گاهی نیز یک ارتباط متعارض می تواند شدت علائم را افزایش دهد.

خانواده درمانی

خانواده درمانی به بررسی پویایی های خانواده که به افسردگی منجر می شود کمک می کند و اعضای خانواده را در شناسایی راه هایی برای حمایت از عزیزانشان که دچار افسردگی هستند کمک می کند. برای دریافت نوبت از مشاوره خانواده از طریق همین سایت اقدام فرمائید.

گروه درمانی

گروه درمانی به شما کمک کند تا ضمن ارتباط با سایر افراد مبتلا به از افسردگی، دانش خود را افزایش دهید.

شما می توانید احساس بهتری داشته باشید

سعی کنید بیشترین بهره را از روانشناس افسردگی تهران ببرید. به قرارهای خود پایبند بمانید. تمریناتی را که درمانگر به شما می دهد را انجام دهید. رواندرمانی کمک می کند و بدون آن ممکن است افسردگی بدتر شود.

برای یافتن یک رواندرمانگر خوب، از اعضای خانواده و دوستان مورد اعتماد خود کمک بگیرید. درباره دکتر روانشناس آنلاین مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که شما مجبور نیستید به تنهایی با افسردگی کنار بیایید. کمک روانشناس وجود دارد.

رواندرمانی چقدر طول می کشد؟

برخی از افراد ممکن است از درمان کوتاه مدت افسردگی بهره مند شوند. افرادی که دچار افسردگی طولانی مدت یا مقاوم در برابر درمان هستند نیاز دارند که تحت روان درمانی های طولانی مدت قرار بگیرند. اگر افسردگی در کودکی شکل بگیرد، بهتر است درمان افسردگی کودکان را به موقع شروع کنید. درنتیجه از مزمن شدن آن در بزرگسالی پیشگیری خواهد شد.

مطالعات نشان می دهد که درمان طولانی مدت توسط روانشناس افسردگی تهران یا سایر شهرها به بهبود بیشتر علائم افسردگی و رضایت از زندگی و عملکرد اجتماعی بهتر منجر می شود. همچنین ممکن است خطر عود بعد از بهبودی نیز بیشتر کاهش میابد. شما و درمانگر می توانید مشکلات زیربنایی تر افسردگی را کاوش کنید. با گذشت زمان، شما همچنین با الگوهای تکرار شونده زندگی که مسبب افسردگی هستند آشنا می شوید.

آیا می توان افسردگی را با موفقیت درمان کرد؟

افسردگی درصورتی که تحت رواندرمانی مناسب قرار گیرد قابل درمان است. این امر برای افرادی که گمان می کنند ممکن است خود یا یکی از اعضای خانواده از افسردگی رنج هستند بسیار مهم است. چراکه باور به درمان پذیر نبودن افسردگی احساس نا امیدی را تشدید می کند. به بیان ساده، افراد مبتلا به افسردگی که به دنبال کمک نمی روند ممکن است به رنج دیدن عادت کنند. احساسات و نگرانی های بیان نشده همراه با احساس انزوا می تواند افسردگی را بدتر کند. بنابراین، نمی توان اهمیت دریافت کمک مناسب را از روانشناس افسردگی تهران را نادیده گرفت.

درمانگران به چه شیوه های دیگری به افراد افسرده و عزیزانشان کمک می کند؟

حمایت و مشارکت خانواده و دوستان می تواند نقش مهمی در درمان افسردگی داشته باشد. یک “سیستم پشتیبانی” می تواند بسیار کمک کننده باشد. تشویق یک عزیز افسرده برای ادامه درمان و تمرین روشهای مقابله و مهارتهای حل مسئله که از طریق روان درمانی فرا می گیرد، نتایج مثبتی می تواند به همراه داشته باشد.

زندگی با یک فرد افسرده برای اعضای خانواده و دوستان بسیار دشوار و استرس زا است. درد ناشی از دیدن عزیزی که از افسردگی رنج می برد، می تواند احساس ناتوانی و از فقدان را ایجاد کند. خانواده درمانی یا زوج درمانی ممکن است برای تقویت سیستم حمایتی و کمک به یادگیری روشهای موثر مدیریت استرس مفید باشد. این رویکرد درمانی همچنین می تواند فرصت خوبی را برای افرادی که هرگز افسردگی را تجربه نکرده اند فراهم کند تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین روش های سازنده حمایت از عزیزی که از افسردگی رنج می برد را ارتقاء بخشد.

راهکارهایی برای درمانی افسردگی

  • منابع استرس را شناسایی کنید. سعی کنید یک دفترچه یادداشت فراهم کرده و رویدادهای مثبت و نیز استرس زا را یادداشت کنید.
  • اولویت ها را مرور کنید. بر رفتار مثبت و م موثر تأكید كنید.
  • برای فعالیتهای تفریحی و لذت بخشی وقت بگذارید.
  • به برقراری ارتباط اولویت بالایی بدهید. نیازهای خود را برای شخصی که به او اعتماد دارید بیان کنید.
  • سعی کنید روی نتایج مثبت متمرکز شوید و روشهایی برای کاهش و کنترل استرس پیدا کنید.
  • به یاد داشته باشید، درمان شامل ارزیابی افکار و رفتارهای شما، شناسایی استرس های موثر در افسردگی و تلاش برای اصلاح این موارد است. افرادی که به طور فعال در درمان شرکت می کنند با سرعت بیشتری بهبود می یابند و عود کمتری دارند.

دکتر روانشناس افسردگی تهران علت های زیربنایی افسردگی را برطرف می کند. این یک “فرایندد سریع” نیست. نتایج رواندرمانی نسبت به داروهای ضد افسردگی دیرتر آشکار می شوند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اثرات آنها طولانی تر و ماندگار است. در افسردگی شدید ممکن است فوراً به دارودرمانی نیاز باشد. پس از تسکین موقت می توانید وارد فرایند رواندرمانی شوید. با این حال بهتر است نسبت به داروهای ضد افسردگی و عوارض جانبی آنها کاملا مطلع باشید.

تا آنجا که می توانید در مورد افسردگی خود بیاموزید.

تعیین اینکه آیا علائم افسردگی شما به دلیل یک بیماری زمینه ای است یا خیر، مهم است. در این صورت، ابتدا باید بیماری جسمی درمان شود. شدت افسردگی شما نیز یک عامل تاثیرگذار در درمان است. هرچه افسردگی شدیدتر باشد، احتمالاً به درمان جدی تری احتیاج دارید.

برای یافتن روش درمانی مناسب زمان بگذارید.

یافتن روانشناس افسردگی روش درمانی مناسب برای شما ممکن است به زمان مشخصی نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید تحت درمان تحلیلی قرار بگیرید، یافتن یک درمانگر که واقعا در این زمینه تجربه دارد و دارای تالیف است اهمیت دارد. ممکن است دارودرمانی را امتحان کرده باشید. اما اگر فقط نیم ساعت پیاده روی روزانه انجام دهید متوجه می شوید که به دارو نیازی نداشته اید. برای تغییر و کمی آزمایش ذهن خود را به روی تجربه باز کنید.

فقط به داروها اعتماد نکنید

اگرچه دارو می تواند علائم افسردگی را برطرف کند، اما معمولاً برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست. رواندرمانی می تواند موثر باشند، با این تفاوت که عوارض جانبی ناخواسته نیز ندارد. اگر تصمیم دارید دارو را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که کوتاه مدت تحت دارودرمانی قرار بگیرد تا از عوارض جانبی در شما پیشگیری شود.

حمایت اجتماعی دریافت کنید

هرچه کیفیت ارتباطات اجتماعی خود را بیشتر افزایش دهید، در برابر افسردگی ایمن تر خواهید بود. اگر احساس درماندگی دارید، دریغ نکنید و با اعضای معتمد خانواده یا دوستان خود صحبت کنید. در یک گروه حمایتی که زیر نظر نهادهای قابل اعتماد است به دنبال یادگیری های جدید باشید. درخواست کمک نشانه ضعف نیست. کمک خواستن به این معنی نیست که برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنید. اغلب اوقات، یک گفتگوی رو در رو می تواند کمک بزرگی باشد.

درمان به زمان و تعهد نیاز دارد. تمام این روش های درمانی افسردگی زمان بر است و گاهی ممکن است احساس کندی یا ناامیدی داشته باشید. این طبیعی است. درمان معمولاً فراز و نشیب هایی دارد. بعد از مطالعه این مقاله اگر نیازه به ویزیت روانشناس پیدا کردید می توانید از اطلاعات تماس انتهای همین صفحه استفاده فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.