بهترین روانشناس حال حاضر ایران

در این مقاله در ابتدا به معرفی و تشریح ویژگی های بهترین روانشناس حال حاضر ایران می پردازیم. روانشناسان پیشکسوت در تاریخ ایران و فعالیت های آنان را مورد بررسی قرار می دهیم سپس به شما خواهیم آموخت که چگونه می توانید با شناخت و مراجعه به بهترین روانشناس تهران با خشم، استرس، خشم و افسردگی مبارزه نمایید.

بهترین روانشناس حال حاضر ایران

آشنایی با بهترین ها

در تعریفی مختصر، می توان روانشناسی را علمی به شمار آورد، که به بررسی رفتار و جریان روانِ آدمی می پردازد. اصلی ترین هدف روانشناسی، کنترل و مراقبت از رفتارها و تفکرات نامناسب می باشد. زمانی که سخن از سلامت جسم و روان در میان باشد، همه ی ما بلاشک به دنبال بهترین درمانگر، بهترین پزشک، بهترین جراح و یا بهترین روانشناس خواهیم بود. به همین منظور در طی این مقاله، به معرفی بهترین روانشناس حال حاضر ایران خواهیم پرداخت.

متاسفانه، در قرن امروز هنوز برخی افراد اینگونه متصور می باشند که اختلالات روان، کم اهمیت تر از مشکلات جسمی هستند. اما، این نظریه کاملا مردود و اشتباه می باشد. نه تنها مشکلات روحی، از معضلات فیزیکی کم اهمیت تر نبوده، بلکه زمانی که دیر اقدام به درمان آنها کنیم موجب مشکلاتی جدی تر و در نهایت، آسیب های جسمی نیز خواهند بود.

بهترین روانشناسروانشناسی، علمی مختص بررسی رفتار و فرایندهای روان

برای مثال، اگر شما دچار استرس می باشید و قادر به کنترل آن نیستید. باید به شما بگوییم استرس بر بسیاری از ارگان های بدن موثر می باشد. استرس و اضطراب، ارتباط بین مغز و معده را مختل می کند. موجب اختلالات روده و گوارش می گردد. با افزایش ترشح کورتیزول زمینه سازِ ابتلا به دیابت خواهد بود. همچنین، افرادی که به صورت مداوم در معرض استرس می باشند، در خطر ابتلا به فشار خون و مشکلات قلبی هستند.

استرس بعد از مدتی، موجب بروز گوشه گیری، میل به تنهایی و در نتیجه افسردگی می شود. چرا که، خواب را مختل کرده، تمرکز را از بین می برد و موجب برهم زدن آرامش درونی می گردد. تمامی این اختلالات، با مراجعه به بهترین روانشناس حال حاضر ایران و کلیه ی روانشناسانی که در حرفه ی خود حاذق می باشند، قابل درمان هستند. چرا که، با بیان احساسات خود در حضور فرد متخصص، قادر به یافتن ریشه ی آنها خواهید بود و بیش از گذشته به سلامتی خود اهمیت می دهید. پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

چه کسی لایق دریافت عنوان بهترین روانشناس حال حاضر ایران می باشد؟

امروزه، افراد زیادی در حوزه ی رشته روانشناسی مشغول به تحصیل و فعالیت هستند. اما، آیا می توان گفت واقعا چه کسی بهترین روانشناس حال حاضر ایران می باشد؟ در ادامه به تشریح پاسخ این سوال می پردازیم.

یک روانشناس علاوه بر آگاهی دادن به مراجعین خود، باعث ایجاد احساس صمیمیت و امنیت در آنها می شود. وی با نشان دادن حس همدردی موجب آسودگی خیال مراجعه کننده، از درک متقابل خواهد شد. در واقع یک روانشناس با اخلاق و حرفه ای هرگز بیمار خود را قضاوت و پیش داوری نکرده و بستری برای اعتماد آنها فراهم می سازد. همین رفتار دوستانه، یک قدمِ رو به جلو برای شروع یک پروسه ی درمانیِ موثر می باشد.

استرس، سرچشمه ی بیماری های جسم و روان

گاهی به هنگام مراجعه به روانشناس، از معضلاتی همچون خشم، افسردگی، اضطراب و… گله مند هستید و علت بروز آنها را نمی دانید. در واقع، این رسالت یک روانشناسِ زبده می باشد که ریشه ی این اختلالات را یافته و آنها را از پس افکارتان به شما نشان دهد. بدین ترتیب، قادر به درک بیشتری از مشکلات خود خواهید بود و متعاقبا حل آنها برای شما ساده تر می گردد.

روانشناسی موفق به ایجاد رابطه ی موثر با مراجعه کنندگان خود می باشد، که فن بیان خوبی داشته باشد. چرا که، قدرت کلام همچون یک معجزه برای مراجعه کننده آرامش بخش و موثر است.

بهترین روانشناس حال حاضر ایران، در واقع شخصی می باشد که حتی پس از سالها سابقه ی کار و تجربه هیچگاه مطالعات خود را متوقف نمی سازد. چرا که، می داند دریای علم بی پایان بوده و همواره می بایست اطلاعات خود را به روز نگه دارد. قطعا چنین فردی، یک راهنمای مطمئن برای کمک به حل مشکلات مراجعین خواهد بود.

رازدار بودن

از دیگر خصوصیات یک روانشناس حرفه ای می توان به رازدار بودن وی اشاره داشت. مکالمات روانشناس با هر یک از مراجعین خود می بایست در همان اتاق باقی مانده و به بیرون انتشار نیابد. به همین علت افرادی که به هر دلیل احساس گناه می کنند، با خیالی آسوده می توانند اتفاقاتی همچون تهمت زدن به دیگران، دروغ گفتن و یا حتی سرقت را با روانشناس مطرح کنند.، تا بدین ترتیب راهی برای حل مشکلات خود بیابند.

برخی از مراجعین، پر از ناگفته هایی هستند؛ که زمانی که اعتماد آنها به یک روانشناس جلب می شود، شروع به بازگو می نمایند. در این حین، وظیفه ی یک روانشناس حرفه ای گوش دادن به حرف های وی می باشد. در واقع با گوش دادن، هم فرد دچار تخلیه روانی و یافتن آرامش شده و هم روانشناس با جزئیات بیشتری از اختلالات وی آشنا می شود، تا بدین وسیله بتواند راهکارهای مناسبی اتخاذ و ارائه کند.

لقب بهترین روانشناس ایران، شایسته ی فردی می باشد، که به صورت مستقیم راه حل یک مسئله را به شما ارائه ندهد! بلکه طراحی راه حل و ارائه ی راهکار را به شما بیاموزد. تنها در این صورت قادر به کنترل شرایط و چالش های پیش روی خود در آینده خواهید بود.

یک روانشناس خوب، قدرت طراحی راه حل را در شما ایجاد می کند.

بهترین روانشناسان تاریخ ایران

روانشناسان پیشکسوتی بوده اند که در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شده اند. چرا که، در فرهنگ جهانیان تاثیر شگرفی داشته و موجب تحولات عظیمی در زمینه ی حرفه ی روانشناسی و مشاوره خانواده شده اند. در ادامه به معرفی چند تن از آنان و شرح اقدامات آن ها خواهیم پرداخت.

سعید شاملو

پروفسور سعید شاملو، به عنوان بنیانگذار روانشناسی بالینی در ایران شناخته می شود. ایشان از بانیان تجدید حیات انجمن روانشناسی کشورمان بوده و جز طراحان سازمان نظام روانشناسی ایران می باشند. پروفسور سعید شاملو آثاری نفیس در دوران حیات خود برجای گذاشته اند که عبارتند از: روش تهیه شرح حال، تاریخ علم روان شناسی، روانشناس کودک، روش های نو در روانکاوی، آسیب شناسی روانی و… .

علی اکبر سیاسی

دکتر علی اکبر سیاسی، لقب بنیانگذار روانشناسی جدید در ایران به خود اختصاص داده است. برخی از آثار برجای مانده از وی عبارتند از: روانشناسی پرورشی، مبانی‌ فلسفه، منطق و روش ‌شناسی، روانشناسی جنایی، روانشناسی شـخصیت و… . علی اکبر سیاسی را می توان نمونه ای از یک روانشناس به روز دانست. او همواره در تلاش برای ارتقا سطح دانش خود در این رشته و تالیف کتاب ها و منابعی غنی برای نسل آیندگان بود.

محمود منصور

دکتر محمود منصور، یکی از اساتید رشته روانشناسی و چهره ای ماندگار در این علم می باشد. وی با پژوهش های زیادی در رابطه با این علم و تالیف آثاری همچون روانشناسی ژنتیک، زمینۀ بزهکاری کودکان و نوجوانان، لغت نامۀ روانشناسی و… موجب تاثیری عمیق بر دانش روانشناسی و شفاف سازی آن شده است.

علی محمد کاردان

زنده یاد دکتر علی محمد کاردان، استاد دانشکده روان ‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بودند. ایشان در داخل و خارج از کشور محبوبیت ویژه ای داشتند. چرا که، با ارائه آثاری مثل: مراحل تربیت، تاریخ روان‌شناسی، روان‌شناسی دانشِ آموزش و پرورش و… تاثیر عمیقی بر ارتقا علم روانشناسی در ایران و دیگر کشورها داشته اند.

یک روانشناس سخت کوش

دکتر رامین علوی نژاد را می توان یکی از روانشناسان سخت کوش تهران دانست. چرا که، ایشان دانش آموخته ی اروپا و دارای مدرک دکتری تخصصی در رشته روانشناسی می باشند. دکتر رامین علوی نژاد، عضو انجمن روانشناسی ایران و آمریکا، British psychological society learning center و سازمان نظام روانشناسی که پروفسور سعید شاملو از طراحان آن بوده اند، می باشند. آثاری از ایشان از جمله کتاب ها و مقالاتی تالیف و ترجمه شده اند، که عبارتند از: آن سوی نیمه تاریک تو، تنهایی طبیعت انسان و نیاز به روابط اجتماعی، راهنمای تشخیص روان پویشی، Sensory processing problems and aggressive behavior in ADHD Children، Sleep Problems and Aggressive Behavior in Children with ADHD، Psychotherapy approaches of Iranian psychiatrists and psychologists، [Demographic correlations of internet addiction [in Persian و… .

بهترین روانشناس حال حاضر ایران

از دیگر دلایلی که می توان به دکتر علوی نژاد برای درمان اعتماد کرد، این است که با ایجاد حس همدلی، موجب الهام بخشی و درخشیدن نور امید در دل بسیاری از مراجعین خود شده اند. درمان وسواس، افسردگی، استرس و اضطراب، مشکلات خانوادگی، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، کنترل خشم، پارانویا، درمان اگزیستانسیال و… از جمله فعالیت های این روانشناس می باشد و سالانه مراجعین زیادی را ویزیت و تحت درمان قرار می دهند.

سخن پایانی درباره بهترین روانشناس حال حاضر ایران

سلامت شما، در هر سن و جایگاهی که باشید، در اولویت قرار دارد. در این مقاله به معرفی بهترین روانشناس حال حاضر ایران پرداخته شد. بنابراین اگر در زندگی خود احساس رضایت نمی کنید، و یا به هر دلیلی که قادر به شناسایی آن نیستید احساس غم، اندوه، خشم، اضطراب و… دارید. توصیه از اقدام های خودسرانه و به اصطلاح درد و دل با افراد غیر متخصص اجتناب نمایید. بهترین راه برای بهبود حال روحی و اتخاذ تصمیم های درست در زندگی، مراجعه به بهترین روانشناس حال حاضر ایران و یا اکثر روانشناسان حاذق در این زمینه می باشد.

حتما شما هم با اشخاصی که سالهاست تحت نظر مشاور و روانشناس می باشند، برخورد داشته اید. این افراد به طور معمول، با آرامش تصمیم می گیرند و کمتر شاهد بروز خشم در آنها می باشیم. چرا که، آموخته اند چطور استرس و عصبانیت خود را کنترل کنند. در واقع افسار نفس سرکش، کاملا در دستانشان می باشد.
در نتیجه، می توان زندگی بهتری را با مراجعه به یک روانشناس حرفه ای تجربه نمود و از این عمر کوتاه نهایت لذت را برد. بعد از مطالعه این مقاله ممکن است نیاز به مشاوره روانشناسی پیدا کرده باشید. برای دریافت نوبت از روانشناس می توانید از شماره تماس موجود در همین صفحه استفاده فرمائید.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام دکتر حسن حق شناس هم هستند از بهترین روانشناسان ایران کالج سلطنتی لندن درس خوندن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.